تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۸۳۹۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حجت الاسلام عادلی نژاد:
سبک زندگی امروز ما به گونه ای است که اقتصاد، محور بسیاری از تحولات و تصمیم گیری ها در زندگی است
سبک زندگی امروز ما به گونه ای است که اقتصاد، محور بسیاری از تحولات و تصمیم گیری ها در زندگی است و این موضوع، زمینه را برای خطا زندگی کردن فراهم می کند. مدل زندگی امروز ما به گونه ای است که انسان را سوق میدهد به سمت غفلت کردن از خودش و پرداختن به سرگرمی هایی که در گوشه و اطراف زندگی جدید ما فراوان دیده می شود
حجت الاسلام والمسلمین آیت عادلی نژاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اهواز درهفتمین کنگره داخلی تحقیقات دانشجویی دانشگاه گفت: برخلاف آنچه که در ذهن ما است که دین به زندگی پس از مرگ اهمیت بسیاری داده است، اما در آموزه های دینی ما، زندگی این دنیا و سبک زندگی دنیایی ما نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است و آن چیزی که در مدل زندگی ما مهم است این است که ما سبک زندگیمان به گونه ای باشد که جای جای بخش های زندگی ما یادآور خدا و معنویت باشد و آن چیزی که در دنیای ما خیلی به حاشیه رفته است، این است که زندگی های ما در دنیای ماشینی امروز خیلی یادآور خدا، معنویت و قدسیت در عالم نیستند. 

عادلی نژاد افزود: ما در جامعه و فرهنگی زندگی می کنیم که ماحصل این تمدن و فرهنگ، برجسته کردن حداکثری انسان و خواسته های انسان و به حاشیه رفتن خدا و معنویت در زندگی انسان ها است. بخش عمده ای از مشکلات و ناهنجاریهای اجتماعی که دولت ها با آن دست و پنجه نرم می کنند و حکومت ها برای از بین بردن این ناهنجاریهای اجتماعی هزینه می کنند، در گرو این است که ما از سبک زندگی و مدل و روش زندگی معنوی و خدا محور دور شده ایم و مدل زندگی امروز ما مدل و سبکی است که متاسفانه تنظیم کننده اصلی رابطه بین انسان ها در این مدل بازار است و این بزرگترین اشتباه زندگی ما است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گفت: سبک زندگی امروز ما به گونه ای است که اقتصاد، محور بسیاری از تحولات و تصمیم گیری ها در زندگی است و این موضوع، زمینه را برای خطا زندگی کردن فراهم می کند. مدل زندگی امروز ما به گونه ای است که انسان را سوق میدهد به سمت غفلت کردن از خودش و پرداختن به سرگرمی هایی که در گوشه و اطراف زندگی جدید ما فراوان دیده می شود.

وی افزود: انقلاب اسلامی و شهدای عزیز در یک مقطع تاریخی آمدند و یک ساحت جدید از زندگی را به ما نشان دادند و همه آنها می خواستند یک نکته را بگویند و آن نکته این بود که مدل و روش زندگی ما در این دنیا باید به گونه ای باشد که انسان را فقط این دنیایی نبینیم و ساحت زندگی انسان را فقط منحصر در این دنیا نبینیم و به سمتی نرویم که در آینده احساس کنیم که زندگی را باخته ایم.

عادلی نژاد در پایان گفت: انقلاب اسلامی ما انقلابی بود که آمد تا مدل و سبک جدیدی از زندگی را در دنیایی ارائه کند که تلاش این دنیا این بود که به اسم نظم نوین جهانی، هنجارهای یک سبک و روش خاص زندگی را جهانی کند و همه دشمنی دنیای استکبار با انقلاب اسلامی از این نشات می گیرد که در مقابل این پدیده که مدل و روش یک عده خاص را بخواهند جهانی کنند و تبدیل به هنجارهای همه مردم دنیا کنند، انقلاب ما در مقابل آن ایستاد.

:
:
:
آخرین اخبار