تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۸۳۹۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون توسعه پژوهش و فناوری دانشگاه:
دانشگاه در رابطه با تحقیقات دانشجویی بسیار حساس است
امسال توانستیم نزدیک به 25 ثبت ایده انجام دهیم و افراد توانستند به عنوان مالکیت فکری صاحب این ایده ها شوند و این ایده ها می تواند به سمت محصول محوری حرکت کند، این در حالی است که نصف آنها ایده های دانشجویی بوده که از طریق همین کنگره تحقیقات دانشجویی به دست معاونت رسیده بود و بعضی از آنها در حال طی کردن مراحل تجاری سازی هستند

دکتر نادر صاکی معاون توسعه پژوهش و فناوری دانشگاه در هفتمین کنگره داخلی تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: دانشگاه در رابطه با تحقیقات دانشجویی بسیار حساس است و تلاش ما در معاونت توسعه پژوهش و فناوری دانشگاه این است که تحقیقات را به شکلی جهت دهیم تا حرکت پژوهش را در دانشگاه از  نظر کیفی ارتقاء دهیم. در سال گذشته نزدیک به 400 مقاله برای شرکت در کنگره از طرف دانشجویان ارسال شد، در حالی که  امسال این تعداد به 500 مقاله رسیده که نشان دهنده این است که دانشجویان هم ایده دارند و هم از فعالیت های پژوهشی استقبال می کنند.

صاکی در ادامه به اهداف معاونت توسعه پژوهش و فناوری دانشگاه اشاره کرد و افزود: هدف معاونت پژوهشی در حوزه تحقیقات دانشجویی در حول چند محور است، یکی از محورها این است که دانشجو با مقوله پژوهش آشنا شود، دوم اینکه در فرآیندهای اجرایی دانشجو را درگیر کند و سومین هدف این است که دانشجویان با روش تحقیق آشنا شودند. وقتی که یک مقاله ای برای کمیته تحقیقات دانشجویی ارسال می شود و اشکالات آن برطرف می شود و اصلاحاتی بر روی آن صورت می گیرد و بازخورد به دانشجو داده می شود، دانشجو با این فرآیند آشنا می شود، بنابراین خود این کنگره برای دانشجویان به مثابه یک کلاس آموزشی است.

وی تصریح کرد: امسال توانستیم نزدیک به 25 ثبت ایده انجام دهیم و افراد توانستند به عنوان مالکیت فکری صاحب این ایده ها شوند و این ایده ها می تواند به سمت محصول محوری حرکت کند، این در حالی است که نصف آنها ایده های دانشجویی بوده که از طریق همین کنگره تحقیقات دانشجویی به دست معاونت رسیده بود و بعضی از آنها در حال طی کردن مراحل تجاری سازی هستند.

معاون توسعه پژوهش و فناوری دانشگاه گفت: سیاست معاونت پژوهشی، کیفی سازی پژوهش است و کلیه طرح های پژوهشی و پایان نامه های دانشجویی هم به این سمت حرکت می کند که حداقل این خروجی ها یک مقاله باشد که از درون این مقالات بتوان ساختاری را طراحی کرد که میتواند منجر به ثبت ایده اختراع باشد. در کنگره سال قبل که با موضوع آلودگی هوا برگزار شد از 400 مقاله رسیده قریب به 56 مقاله به عنوان ایده های دانشجویی در کمیته های ستاد های بحران مطرح شدند و در حال حاضر بر روی این ایده ها کار میشود تا به پروژه های بزرگتری تبدیل شوند.

صاکی در پایان گفت: یکی دیگر از  سیاست های پژوهشی دانشگاه این است که زمان رسیدگی به طرح های پژوهشی را به حداقل برسانیم تا محقق بتواند به موقع به تحقیق برسد و در این زمینه به موفقیت هایی نیز دست یافتیم، بطوری که هم در حوزه امور پژوهشی هم در حوزه کمیته اخلاق در پژوهش تمام طرح ها بروز است و این یک نویدی است تا بتوانیم فرصتهای پژوهشی بهتری را برای پژوهشگران ایجاد کنیم.

:
:
:
آخرین اخبار