تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۸۳۹۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
احیاء معماری ایرانی و اسلامی درکارگاههای معماری
این کارگاه با هدف آموزش و آشنا کردن دانشجویان نخبه معماری با معماری ایرانی و اسلامی از هفته های گذشته آغاز شده و هرهفته روزهای سه شنبه این کارگاه در محل کتابخانه مولوی واقع در معاونت اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری برگزار می شود
کارگاه احیاء فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی در معماری به همت معاونت اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری اهواز در این معاونت در حال برگزاری است.

امیر آهن جان معاون اموراجتماعی و فرهنگی شهرداری اهواز در خصوص برگزاری این کارگاه گفت: کارگاه احیاء فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی در معماری با موضوع « اسکیس گیاهان مناطق مختلف ایران » ویژه دانشجویان نخبه رشته معماری در معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری در حال برگزاری است.


وی در ادامه گفت: این کارگاه با هدف آموزش و آشنا کردن دانشجویان نخبه معماری با معماری ایرانی و اسلامی از هفته های گذشته آغاز شده و هرهفته روزهای سه شنبه این کارگاه در محل کتابخانه مولوی واقع در معاونت اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری برگزار می شود.

آهن جان در ادامه افزود: تاکنون 5 جلسه از این کارگاه با حضور 40 نفر از دانشجویان و با حضور «استاد رضا معمار» برگزار شده است و برگزاری این کارگاهها تا خردادماه سال 94 ادامه خواهد داشت.

آهن جان در ادامه در خصوص اهمیت و ضرورت احیاء معماری اسلامی در ساخت و حتی بازسازی شهرها گفت: متاسفانه در دهه های اخیر با ورود طرح های معماری غربی در ساخت شهر ها معماری ایرانی و اسلامی به فراموشی سپرده شده است و اکنون حتی با جستجویی دقیق هم نمی توان اثری از معماری اسلامی در بافت جدید شهرها مشاهده نمود. شاید اگر بناهای قدیمی و باستانی که بر اساس معماری ایرانی و اسلامی ساخته شده اند نبود می شد ادعا کرد که معماری اصیل ایرانی و اسلامی در کشورمان به طور کامل از بین رفته است.

معاون شهردار اهواز توجه به روح شهر را مهم و ضروری دانست و افزود: ناهماهنگی در ساخت بناها و ساختمانها موجب نوعی درهم ریختگی و بی نظمی در سیما و منظر شهری می شود و در نهایت نازیبایی را در پی خواهد داشت که این نازیبایی ها بر روح و روان ساکنان شهر اثر منفی خواهد گذاشت. استفاده از رنگ بندی های مناسب در نمای بیرونی بناها نیز یکی از دغدغه های ما در معماری شهری است که امیدواریم مورد توجه قرار گیرد. به همین سبب در تلاش هستیم با آشنا سازی دانشجویان جوان رشته معماری با معماری ایرانی و اسلامی گامی در جهت حفظ و احیاء معماری اصیل ایرانی و اسلامی برداشته باشیم. 
:
:
:
آخرین اخبار