تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۸۳۹۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تعامل شرکت ملی حفاری با ۱۲۰ سازنده داخلی و ۲۰ مرکز دانش بنیان
مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت داخل شرکت ملی حفاری ایران از همکاری نزدیک این شرکت با ۱۲۰ سازنده در حوزه ساخت داخل خبر داد.

مهدی عرشیان در این‌باره اظهارکرد: از میان این سازندگان، ۹۰ سازنده بومی استان خوزستان و ۳۰ سازنده دیگر در سایر نقاط کشور از جمله شیراز، تهران، تبریر، مشهد و اصفهان فعال هستند.

وی از تعامل و همکاری با ۲۰ دانشگاه، مرکز پژوهشی و پارک علم و فناوری خبر داد و تصریح کرد: هم اکنون شرکت ملی حفاری ایران با دانشگاه صنعتی شریف، امیرکبیر، تهران، پارک علم و فناوری تهران و اهواز، جهاد دانشگاهی شریف و استان خوزستان، دانشگاه آزاد، شهید چمران اهواز، دانشکده صنعت نفت و پژوهشگاه نفت تهران همکاری علمی و پژوهشی دارد.

عرشیان عنوان کرد: نتایج همکاری شرکت ملی حفاری ایران با مراکز علمی و پژوهشی از سال 85 تاکنون، انجام ۷۰ پروژه پژوهشی در زمینه‌ها و بخش‌های مختلف صنعت حفاری بوده است.

وی با اشاره به این‌که هم اکنون از میان ۷۰ پروژه پژوهشی منعقد شده با مراکز دانش بنیان، انجام ۵۰ پروژه به اتمام رسیده است، افزود: از میان ۲۰ پروژه باقی‌مانده، ۱۸ پروژه در مرحله اجرا و ۲ پروژه در مرحله آغازین اجرا قرار دارند.

عرشیان بیان کرد: شرکت ملی حفاری ایران در بخش حفاری افقی و انحرافی با کمک دانشگاه امیرکبیر موفق به ساخت موتور درون چاهی MLT ، PLT و سیستم های سطحی شده است.

وی با اشاره به توانمندی‌های ملی حفاری در ساخت تجهیزات اظهارکرد: امسال این شرکت موفق به بومی‌سازی مجموعه لوله مغزی سیار شد که این موفقیت نتیجه انجام پروژه پژوهشی مشترک میان شرکت ملی حفاری ایران و مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران و جهاد دانشگاهی بوده است.

عرشیان افزود: مجموعه لوله مغزی سیار از جمله سیستم های نوین حفاری است که از طریق لوله های فولادی به طول ۴ تا ۵ هزار متر که بر روی قرقره پیچیده شده، امکان دسترسی به عمق چاه‌های نفت و گاز را برای انواع عملیات تعمیر، تکمیل، اسیدزنی و حتی حفاری فراهم می‌کند.

وی ساخت دستگاه پمپ گل و اسکید نمودارگیری دریایی ضد انفجار را از دیگر موفقیت‌های شرکت ملی حفاری ایران در بخش ساخت تجهیزات در سال جاری برشمرد و گفت: بومی سازی این تجهیزات صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای را به همراه داشته است.

عرشیان تصریح کرد: با همکاری و تعامل نزدیک میان دانشگاه ها و شرکت ملی حفاری ایران و با توجه به پتانسیل قوی در این مراکز علمی، هم اکنون دانشجویان در قالب پایان نامه به بررسی مشکلات پیش روی این شرکت و ارائه راه حل می‌پردازند.

به گفته وی، از سال ۸۵ تاکنون، شرکت ملی حفاری ایران از ۱۶۷ پایان نامه تحصیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا با موضوع‌های مختلفی از جمله محیط زیست، منابع انسانی، رفتار با کارکنان، ساخت قطعات، مشکلات فنی و مواردی از این قبیل حمایت کرده که تاکنون ۱۳۸ پایان نامه به اتمام رسیده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار