تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۸۳۹۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مشاور فرماندار آبادان:
ورزش بانوان در آبادان رشد و گسترش پیدا نکرده است
مشاور فرماندار آبادان در امور بانوان گفت: متاسفانه ورزش بانوان در شهرستان آنچنان که شایسته بانوان آبادانی است رشد و گسترش پیدا نکرده است.

مشاور فرماندار آبادان در امور بانوان ظهر امروز در نخستین جلسه کمیته ورزش بانوان، ضمن تاکید بر تصمیم جدی اعضای کمیته ورزش بانوان در جهت گسترش ورزش بانوان در شهرستان اظهار کرد: به منظور دستیابی به اهداف تعیین شده، لزوم حرکت در مسیر برنامه‌های تعیین شده الزامی به نظر می‌رسد.

مهسا سادات محسن‌فر افزود: متاسفانه ورزش بانوان در شهرستان آنچنان که شایسته بانوان آبادانی است رشد و گسترش پیدا نکرده است.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات شهری، عنوان کرد: در بحث ورزش بانوان علاوه بر تلاش در جهت کسب قهرمانی در عرصه‌های ملی و بین المللی به موضوع ایجاد نشاط و شادابی در میان بانوان به عنوان ارکان اصلی خانواده نیز نگاه ویژه‌ای داریم.

نشست با روسای ادارات در جهت تبیین اهمیت پرداختن به امر ورزش بانوان در ادارات و برنامه ریزی در این جهت، گسترش فعالیت‌های ورزشی فرهنگی از طریق صدا و سیما، مکان یابی ایجاد فضاهای ورزشی (باشگاه‌ها) بر اساس نیاز مناطق مختلف، استفاده از پتانسیل‌های موجود برای گسترش ورزش‌های همگانی، تدوین و ارائه تقویم ورزشی در سال آینده همراه با تقویم جلسات کمیته ورزش بانوان، پیگیری موضوع پارک بانوان و برنامه ریزی در جهت برگزاری جشن بزرگ ویژه هفته زن با انجام یک مسابقه دوستانه فوتبال بانوان در محل استادیوم تختی از جمله مصوبات این جلسه بود.

وی تصریح کرد: توجه به امر ورزش بانوان شاغل و خانه‌دار با رویکرد اصلی زنان خانه دار به طور جدی دنبال و انجام می‌شود.

محسن‌فر یادآور شد: با توجه به سختی دسترسی زنان خانه‌دار به شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی سعی داریم تا موضوع ورزش را در میان این قشر از بانوان دنبال و توسعه دهیم.

مشاور فرماندار آبادان در امور بانوان ادامه داد: متاسفانه بانوان شاغل نیز به دلیل اهتمام در انجام وظایفشان نسبت به امر ورزش بی‌انگیزه و کم توجه شده‌اند که باید برای برون رفت آنها از این وضعیت چاره اندیشی و برنامه ریزی کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره بر لزوم مشخص شدن خط مشی کمیته ورزش بانوان در جهت تحقق اهداف تعیین شده گفت: سیاستگذاری برای افزایش زیرساخت‌های ویژه بانوان، برنامه‌ریزی برای توسعه ورزش در میان خانواده‌ها، برنامه ریزی برای قابل دسترس کردن امکانات برای بانوان، برنامه ریزی برای ارتقای سطح دانش عامه مردم نسبت به ورزش بانوان، برنامه ریزی برای نمایش تلویزیونی ورزش بانوان و تدوین برنامه‌های سرگرم کننده ورزش در بوستان‌ها برای بانوان از جمله وظایف مهم و عمده کمیته ورزش بانوان به شمار می‌رود.

محسن‌فر افزود: باید علاوه بر برنامه ریزی برای توسعه ورزش در میان خانواده‌ها، در جهت قابل دسترس کردن امکانات برای بانوان به صورت تعاملات بین بخشی ادارات تلاش کرد.

مشاور فرماندار آبادان در امور بانوان اظهار کرد: شناسایی ظرفیت‌ها، بررسی و سنجش میزان سهم بانوان از امکانات و تجهیزات موجود، یافتن ظرفیت‌های خالی و برنامه ریزی امری مهم و اساسی است.

وی همچنین بر ارائه تقویم برنامه‌ها و اقدامات قابل اجرا توسط کمیته بانوان در سال 94 و برگزاری جلسات مدون و مستمر به صورت ماهانه تاکید کرد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار