تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۹
کد خبر: ۸۳۹۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لیگ برتر فوتبال خوزستان
«شاهین ماهشهر» بر بام فوتبال خوزستان
با توقف مثلث قهرمانی شهرداری شمس آباد دزفول، استقلال شوشتر و جنوب سوسنگرد در مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های خوزستان، «تیم شاهین ماهشهر» بر بام فوتبال خوزستان ایستاد.

مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های خوزستان با برگزاری هفت دیدار در شهرهای مختلف هفته بیست و سوم خود را پشت سرگذاشت که تب تاب و رقابت دیدنی تیم‌های صدر جدول در سه هفته مانده به پایان رقابت‌ها همچنان دست به دست می‌چرخد.

با توقف مثلث قهرمانی شهرداری شمس‌آباد دزفول، استقلال شوشتر و جنوب سوسنگرد در این هفته، تیم شاهین ماهشهر از آنها پیشی گرفت و بر بام فوتبال خوزستان ایستاد.

در هفت مسابقه هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال خوزستان 24 گل از خط دروازه‌ها عبور کرد که با توقف تیم‌های شهرداری شمس‌آباد دزفول، استقلال شوشتر و جنوب سوسنگرد  صدر جدول به شاهین ندسا ماهشهر رسید.

سفیدپوشان ماهشهری  که در خانه مقابل تیم ته جدولی و سقوط کرده کارگر شادگان قرار گرفته بودند جشنواره‌ای از گل به راه انداختند تا صدر جدول را از آن خود کنند.

شاهین ندسا ماهشهر در پرگل‌ترین دیدار این هفته در استادیوم شهدا با برتری هفت بر دو مقابل میهمان خود کارگر شادگان، جشنواره گل به راه انداخت و با کسب دوازدهمین پیروزی به صدر جدول رده‌بندی رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های استان خوزستان صعود کرد.

شاگردان سمیر مجیدی‌نسبت در تیم شاهین ماهشهر هر گاه اراده کردند دروازه حریف را باز کردند تا در فاصله سه هفته به پایان مسابقات صدرنشینی، خود را در این رقابت‌ها مسجل کنند.

برای تیم شاهین ماجد آلبوموسی (دو گل)، امید عسکراوی، ساجد حردانی، حسن شیرعلی، نیما شریف هندیجانی و مدافع حریف، گلزنی کردند.

 در مهمترین دیدار این هفته، دو تیم مدعی فتح جام جنوب سوسنگرد و استقلال شوشتر به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه تساوی صفر بر صفر به پایان رسید. هر دو تیم برای صدرنشینی  در جدول رده بندی در پی هر سه امتیاز بازی تلاش زیادی کردند اما سهم هر کدام بیشتر از یک امتیاز نشد.

آبی پوشان شوشتر با 42 امتیاز درمکان سوم و قرمزپوشان جنوب با 41 امتیاز در مکان چهارم قرار گرفتند.

تیم شهرداری شمس آباد دزفول صدرنشین مسابقات، در حالی مقابل تیم استقلال رامشیر تن به  نتیجه تساوی یک بر یک  داد که آبی پوشان رامشیری در دقیقه 90 یک ضربه پنالتی را از دست دادند.

شاگردان ایرج رضایی در تیم شهرداری که بیشتر هفته‌ها را در صدر جدول سپری کرده‌اند با گل دقیقه 65 سامان چمن‌آرا از میزبان خود پیش افتادند. در ادامه هجوم‌های همه جانبه آبی پوشان رامشیر، برای جبران گل خورده موجب شد در دقیقه 75 پیمان آلبوغبیش گل تساوی را به ثمر برساند و در دقیقه 90 نیز داور مسابقه، نقطه پنالتی را نشان داد تا همه چیز برای شکست شهرداری فراهم شود اما پنالتی را امین حمید به تیر دروازه کوبید تا امتیازات تقسیم شود.

شهرداری با این تساوی 42 امتیازی شد امتیازی شد و با یک اختلاف امتیاز نسبت به تیم صدرنشین در رده دوم جدول قرار گرفت استقلال نیز با 30 امتیاز در جایگاه نهم ایستاد.

در ایذه، تیم سپاهان با نتیجه پرگل سه بر صفر، تیم یاران ماهشهر را با شکست بدرقه کرد. نیمه نخست این دیدار بدون ردوبدل شدن گلی به پایان رسید اما زردپوشان ایذه‌ای با بازی هدفمند خود ابتدا در دقیقه 55 توسط صدرا فرخ‌نیا و سپس در دقایق 80 و 90 توسط ابراهیم کیانی و ستار باقری موفق به گلزنی شدند تا سپاهان به سه امتیاز بازی دست پیدا کرده و با 36 امتیاز به رده ششم جدول رده بندی صعود کند.

شاگردان عساکره نیز با این شکست و در صورت ادامه روند ناکامی، غزل خداحافظی از لیگ برتر استان را خواهند سرود، این تیم با 20 امتیاز در مکان سیزدهم قرار گرفت.

استقلال رامهرمز و پرسپولیس ویس یک بازی پایاپای انجام دادند و بارها تا آستانه سقوط دروازه یکدیگر پیش رفتند. آبی پوشان رامهرمزی که از حمایت تماشاگران خود سود می‌بردند در دقیقه 20 توسط سید احسان موسوی به گل رسیدند اما در ادامه، این قرمزپوشان ویسی بودند که بازی را در دست گرفتند و با گل دقیقه 35 مکی بدوی، بازی را به تساوی کشاندند.

در ادامه دو تیم بارها تا آستانه فروپاشی دروازه همدیگر پیش تاختند اما عدم دقت کافی و روز خوب دروازه بانان موجب شد امتیازات تقسیم شود. شاگردان ایوب عزی در تیم پرسپولیس با کسب 37 امتیاز به رده پنجم و یاران جوان محمود احمدی با 32 امتیاز در مکان هشتم قرار گرفتند.

تیم جنوب باغملک نیز که هفته گذشته را با شکست پشت سر گذاشته بود این هفته خوش درخشید و با نتیجه قاطع پنج بر یک تیم ماهان سوسنگرد را شکست داد تا با کسب 35 امتیاز، جایگاه هفتمی جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های خوزستان را به خود اختصاص دهد.

گل‌های تیم جنوب را عیسی موسوی (دو گل)، سلمان پویا (دو گل) و محمد محمدی به ثمر رساندند. ماهان سوسنگرد با سومین شکست متوالی در رده یازدهم جدول قرار گرفت تا کاندیدای سقوط به لیگ یک خوانده شود.

در دیگر رقابت‌های لیگ برتر استان، تیم فوتبال پارسیان همت بندرامام برابر شهباز شادگان قرار گرفت که این دیدار با وجود کش و قوس‌های فراوان با نتیجه مساوی یک بر یک پایان یافت. در این دیدار برای پارسیان عباس بغلانی و برای شهباز عباس مقدم‌کیا گلزنی کردند؛ این تساوی برای هر دو تیم سودی در برنداشت چرا که همچنان در معرض سقوط به لیگ دسته اول قرار دارند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار