تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۹
کد خبر: ۸۳۹۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بهره برداری از نخستین جایگاه مرزی عرضه فراورده های سوختی در چذابه
نخستین جایگاه مرزی عرضه فراورده های سوختی روز سه شنبه در آیینی در مرز بین المللی چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز افتتاح و به بهره برداری رسید.

مدیر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه اهواز گفت: این جایگاه گازوییل (نفت گاز) را بدون محدودیت به رانندگان و شهروندان عراقی به بهای هر لیتر 12هزارو 500ریال عرضه می کند.

عبدالصاحب شمخانی افزود: بهای گازوییل تحویلی بر اساس فوب خلیج فارس و معادل 95درصد قیمت آن در داخل عراق و استان مرزی میسان تنظیم و قیمت گذاری شده است.

وی هدف از راه اندازی نخستین جایگاه مرزی عرضه فراورده های نفتی در مرز چذابه را جلوگیری از قاچاق سوخت و حذف دلالان و استقرار شبکه سالم توزیع مواد سوختی در مناطق مرزی استان بیان کرد.

مدیر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه اهواز در ادامه گفت: قیمت گازوییل در جایگاه مرزی چذابه شناور بوده و درصورت کاهش این فراورده در عراق ، بهای آن نیز در جایگاه مرزی چذابه کاهش خواهد یافت.

شمخانی گفت: در هر شرایط ، قیمت گازوییل در این جایگاه پنج درصد کمتر از بهای آن در عراق خواهد بود.

روزانه به طور متوسط 500دستگاه کامیون و تریلر حامل کالاهای غیرنفتی از مرز چذابه به عراق صادر می شود.

کالاهای صادراتی ایران پس از تخلیه بار در بازانداز مرزی در نقطه صفر مرز چذابه ، توسط کامیون های عراقی به داخل شهرهای عراق مجدد بارگیری و حمل می شود.

دو مرز زمینی چذابه و شلمچه و مرز دریایی خرمشهر از تیرماه 1382پس از سرنگونی رژیم بعثی به تدریج بر روی کالاهای صادراتی کشورمان و تردد زائران عتبات عالیات باز شد.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: چذابه
:
:
:
آخرین اخبار