تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۸۴۰۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تیم‌های خوزستانی چقدر شانس صعود به لیگ برتر فوتبال را دارند؟
يك كارشناس فوتبال به ارزیابی عملکرد سه تیم خوزستانی حاضر در لیگ دسته یک کشور تا هفته شانزدهم این رقابت‌ها پرداخت
يك كارشناس فوتبال به ارزیابی عملکرد سه تیم خوزستانی حاضر در لیگ دسته یک کشور تا هفته شانزدهم این رقابت‌ها پرداخت.

عبدالرضا شاه‌غريب در ارزيابي از سه تیم خوزستانی حاضر در لیگ دسته یک کشور، ابتدا درخصوص تیم فوتبال فولادنوين خوزستان اظهارکرد: اين تيم بر اساس افق و چشم​اندازي كه باشگاه تعيين كرده بود، مسیر را به خوبي طي كرده است. فولادنوين قابليت‌هاي فني خود ر ا نشان داده و نگاهي که باشگاه فولاد به اين تيم داشت، محقق شده است. علاوه بر اين فولادنوين بازيكنان خوبي را آماده کرده و بازيكن​سازي خوبي انجام داده است. فولادي​ها هميشه يك چرخه توليد بازيكن داشته​اند و اميدوارم همين روند در آينده نیز ادامه پيدا كند تا فولاد خوزستان و فولادنوين را در جايگاه​هاي خوبی در زمینه بازیکن‌سازی ببینیم.

فولاد نوين ساختار منسجمی دارد

وي برنامه​ريزي و ايجاد اهداف و استراتژي كوتاه​مدت و درازمدت را از عوامل موفقيت فولادنوين برشمرد و تصریح کرد: اين روند كمك كرده است كه فولادنوين شرایط را به خوبی طي كند و به اهدافي كه در نظر دارد، برسد. اميدواريم اين روند خوبي كه از فولادنوين مي​بينيم، ثابت باشد. به اعتقاد من چون فولاد يك ساختار منسجم، آكادميك و پايه​اي دارد، روند رو به رشدش حتما در ادامه هم حفظ خواهد شد. البته اين مساله به شرط آن است كه تغيير و تحولاتی در اين باشگاه به وجود نيايد و با مديريت و كادر فني ثابت، اهداف خود را دنبال كند.

ساختار دفاعی‌ فولادنوین باید منسجم‌تر شود

اين كارشناس فوتبال درباره نقاط قوت و ضعف فولادنوين گفت: اين تيم هم جوان است و هم ماهيت بومي​سازي دارد و هم اين‌كه عملكرد تاكتيكي و تكنيكي آن بسيار خوب است. مخصوصا در بخش هماهنگي و سازماندهی بازيكنان تيم بسيار خوب كار مي​كند و اين موضوع يكي از عوامل موفقيت فولادي​ها بوده است اما يكي از نقاط ضعفي كه من در فولادنوين مي​بينم بيشتر اصول دفاعي اين تيم است؛ آن​ها بايد تمركز بيشتري روي ساختار دفاعي​شان داشته باشند. به هر حال تيمي كه همه را جذب بازي‌اش مي​كند بايد ساختار دفاعي​اش را انسجام ببخشد.

استقلال​اهواز در ساختار باشگاهي بسيار ضعيف عمل مي​كند
 
وي در ادامه در ارزيابي از عملکرد استقلال اهواز تا پایان هفته شانزدهم لیگ یک، عنوان كرد: استقلال در حال حاضر در مكان ششم جدول است و فكر مي​كنم ما نبايد انتظار بيشتري از اين تيم داشته باشيم. اين وضعيتي كه در باشگاه حاكم است چندان مناسب نيست و مي‌شود گفت باشگاهی متلاطم است و در هر فصل فراز و نشيب​هاي زيادي دارد. آن​ها يك ساختار منسجم مثل فولاد ندارند. ساليان سال است كه استقلال اهواز تلاش مي​كند به ليگ برتر بيايد اما اين اتفاق رخ نمي​دهد که يكي از دلايل مهم آن و این‌که استقلال نمي​تواند به اهدافش برسد، اين است كه در ساختار باشگاهي​اش، ضعيف عمل مي​كند و اين مساله روي شرايط روحي رواني بازيكنان و حتي كادر فني هم تاثير منفي مي​گذارد.

وي ادامه داد: مسايل مديريتي تيم بسيار موثر است و مي​تواند روي نتايج تيم تاثيرگذار باشد. يكي از دلايلي كه اين تيم فراز و نشيب دارد و در يك زمان نتيجه مي​گيرد و در زمان ديگر نه، به خاطر احساسی بازي كردن است که از فوتبال حال حاضر روز دنيا، به دور است. استقلال بايد يك برنامه​ريزي خوب هم براي رسيدن به اهدافش داشته باشد. داريوش يزدي يك مربي خوب و با دانش بود كه مي​توانست به استقلال كمك بيشتري كند. اين را هم بايد گفت كه همه چيز در مستطيل سبز رقم نمي​خورد و بحث مديريتي مي​تواند تاثيرات زيادي روي روند نتيجه​گيري تيم داشته باشد تا از نظر روحي رواني و شرايط مالي، تيم به يك ايده​آل برسد. به هر حال هر تيمي كه مي​خواهد موفق شود نياز به انگيزه دارد. طبيعتا مديريت بايد به تيم كمك كند تا فشار روي بازيكنان كاهش پيدا كند و در نهايت تيم به موفقيت برسد.

به صعود استقلال اهواز به ليگ برتر خوشبين نيستم

 اين پيشكسوت فوتبال خوزستان اضافه كرد: به هر حال من فكر مي​كنم براي كادر فني بايد همه شرايط فراهم باشد و همچنین به مربي فرصت لازم را داد تا به موفقيت برسد. همه تيم بايد با هم هماهنگ​ باشند و تمركز روي تيم بيشتر شود که البته اين عوامل به مديريت برمي​گردد. من به صعود استقلال به ليگ برتر خوش​بين نيستم؛ چرا كه بايد واقعيت​ها را هم در نظر گرفت. به هر حال تمام عواملي كه باعث مي​شود يك تيم به ليگ برتر صعود كند در اين تيم وجود ندارد. به هر حال برای صعود یک تیم همه بايد فعل خواستن را صرف كنند و يك همدلي و هم‌سويي بين مسوولان به وجود بيايد تا تيم بتواند به ليگ برتر صعود كند که اين عوامل در استقلال اهواز وجود ندارد. مسوولان استاني بايد توجه ويژه​اي به تيم​ استقلال و دیگر تیم‌های استان داشته باشند. در استقلال هم اگر واقعا فعل خواستن صرف شود و همه دست به دست هم دهند، احتمال اين وجود دارد كه آن‌ها به هدف​شان برسند. اميدوارم كه استقلال اهواز با توجه به اين‌كه علاقه‌مندان زيادي در استان خوزستان دارد، بتواند موفق عمل كند و نتيجه قابل قبولي بگيرد؛ رسيدن به اين اهداف دور از دسترس نيست اما اگر بخواهيم واقعيت​ها را در نظر بگيريم، من شانس كمي برای صعود این تیم در این فصل قائل هستم.

نفت آبادان از نظر فني نسبت به سال گذشته بهتر شده است

وي در ادامه این گفت‌وگو به ارزيابي از تیم نفت آبادان پرداخت و گفت: این تیم نسبت به سال گذشته بازي​هاي قابل قبولي را انجام داده و فعل خواستن براي اين تيم صرف شده است. آن​ها هزينه​هاي خوبی براي تيم و همچنين كادر فني خود صرف کرده‌اند و همه تلاش​شان را براي صعود به ليگ برتر كرده​اند. فكر مي​كنم از نظر فني نسبت به سال گذشته تیم بسيار بهتر شده است اما  مساله مهمی كه وجود دارد اين است كه نفتي​ها بايد از پتانسيل​ها و نفرات بومي و بازیکنان جوان‌شان در تیم استفاده كنند تا به موفقيت برسند.

 نوع فوتبال نفت آبادان منسوخ شده است

شاه ​غريب با اشاره به نتيجه​گرا بودن تیم نفت آبادان، بيان كرد: نفتي​ها خوب بازي مي​كنند و بازي​هاي‌شان را پیروز از زمین خارج می‌شوند اما نوع فوتبال‌شان ديگر منسوخ شده است و آن‌ها بايد به يك فرم تاكتيكي خوب برسند. با اين وجود اما مي​گويم كه فوتبال نفت نسبت به سال گذشته بهتر شده و امتيازات بهتري را جمع​آوري كرده است. نفت آبادان در بخش تهاجمي خيلي خوب كار مي​كند و فكر مي​كنم نقطه ضعف این تیم در ساختار دفاعي​اش است؛ چرا که به راحتي آسيب​پذير مي​باشد و البته همه ​چيز، مسايل فني هم نيست. فوتبال خوزستان سرمايه​هاي بسيار خوبي در بخش بازیکن‌ دارد و كادر فني مي​تواند از بازيكنان جوان و بومي استفاده كند و شاید در این تیم بازيكناني هم باشند كه در حد و اندازه​هاي این تیم نباشند. در پايان بايد بگويم كه تيم​هاي استان با يك برنامه​ريزي خوب مي​توانند به موفقيت برسند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار