تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۸۴۰۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان تاکید کرد:
لزوم فرهنگ سازی در پیشبرد اقتصاد مقاومتی
  مديركل تأمين اجتماعي خوزستان گفت:اميدواریم فراواني و گستردگي اقتصاد مقاومتي به گونه اي باشد كه همه دستگاه ها همزمان و با يك هدف بتوانند اقتصاد مقاومتي را به شکلی پيش ببرند كه در رأس آن بحث فرهنگ سازي باشد زیرا تا فرهنگ يك موضوع را نهادينه نكنيم نمي توانيم انتظار موفقيت داشته باشيم.

علي تركاشوند در كارگاه گفتمان سازي اقتصاد مقاومتي با تأكيد بر تأمين اجتماعي كه روز 14اسفند در اهوازبرگزار شد، اظهار كرد:سازمان تأمين اجتماعي به عنوان يك نهاد عمومي و غيردولتي، بيش از 50درصد از جمعيت كشور را تحت پوشش قرار می دهد.

وي افزود: این سازمان در سطح  بيش از 57 درصد از جمعيت استان، ارائه دهنده خدماتي است كه در قانون تأمين اجتماعي ياد شده است. اين خدمات تقريباً، خدمات 18 گانه اي است كه يك فرد از بدو تولد تا مرگ به فراخور آن مي تواند از مزاياي آن بهرهمند شود.
 
تركاشوند با طرح اين سوال كه آيا واقعا بايد كشور وارد شرايط بحراني قرار بگيرد تا ما وارد مقوله اقتصاد مقاومتي بشويم؟ تصریح کرد:بايد در شرایط بحرانی موضوع اقتدار و توان افزايي مستمردر برنامه كاري قرار بگيرد كه ما در چنين وضعيتي دچار مشكلات متعدد نشويم.

وي عنوان كرد:آيا موضوع اقتصاد مقاومتي موضوعي انحصاري به دستگاههاي اداري است يا بايد این موضوع به عنوان تكليف شرعي، ملي، انساني در لحظه لحظه زندگي ما جای گيرد و آيا ميزان دورريزي مواد غذايي كه در خانواده ها اتفاق ميافتد اقدامي بر ضد اقتصاد مقاومتي است؟

تركاشوند ادامه داد:با در کنار هم قرار دادن داده و ستانده ها متوجه خواهیم شدكه توان و مقاومت این سازمان درادامه راه واقعا به حدي تحليل رفته است كه به نقطه بحراني نزديكتر مي شويم.

وي افزود:در حال حاضر ضريب پشتيباني در كشور به ميانگين 6.5نفر رسيده است و در خوزستان اين ضريب كمتر است.اين آمار در شرايطي است كه اكثر افراد بيمه هستند ولي همه بيمه شدگان ما بيمه پرداز نيستند.پس آيا مي توان نسبت به آينده كشور نگران نبود؟

ترکاشوند با بيان اين كه آموزش و پرورش مهمترين محل فرهنگ سازي است، خاطرنشان کرد:بايد فرزندانمان كه در آينده نقش پدر و مادر را به عهده خواهند گرفت ياد بگيرند از منافع ملي خود دفاع كنند.

وی تصريح كرد:بحث اقتصاد مقاومتي بحثی فراگير است و همه ما بايد با دل و جان به آن اعتقاد داشته باشيم.در زمان جنگ همه در حد توان خود شركت كردند و پيروز شدند.در واقع این خواست عمومي بود كه توانستيم در جنگ پيروز شويم.

مديركل تامين اجتماعي خوزستان افزود:در زمان جنگ تحمیلی مردم توانستند با پیروی از امام راحل(ره)نتایجی بدست آورند كه موجب سربلندي ايران شود.در حال حاضر هم نيز نياز به يك برنامه ريزي و فرماندهي واحد داريم تا دل ها به هم نزديكتر شود و به نتيجه برسيم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار