تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۸۴۰۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با اشاره به وقوع پيچ بزرگ تاريخي
امام​جمعه موقت اهواز: همه بايد به مسائل روز آگاه باشند
امام جمعه موقت اهواز گفت: چهره دنيا در حال تغيير است و اتفاقات بزرگي در جهان رخ مي​دهد؛ همه بايد به مسائل روز آگاه باشند زيرا كسي كه آگاه به مسائل زمان خود باشد، فريب نمي​خورد.

حجت​الاسلام و المسلمين ميراحمدرضا حاجتي در خطبه​هاي اين هفته اهواز عنوان​كرد: درس روز جمعه، تقوا است؛ پس با تقوا باشيد تا سعادتمند شويد.

وي افزود: به گفته امام راحل ما در شرف يك پيچ بزرگ تاريخي هستيم و همه بايد آن را بشناسند. امام (ره) فرمودند كه اين انقلاب مخصوص ايران نيست و نقطه شروع يك رخداد بزرگ جهاني است و لذا امام (ره) بر مبناي اين دورنما بر انسان​سازي تاكيد و برنامه​اي نه صد ساله، بلكه هزار ساله براي انسان​سازي داشتند.

خطيب نماز جمعه اهواز تصريح​كرد: وظيفه ما نيز تحليل درست شرايط فعلي به​وسيله نگاه امام (ره) است. بايد اطراف خود را به​درستي ببينيم و عينك خود را عوض كنيم و به حوادث زمان حال آن​گونه كه امام (ره) و رهبري نگاه مي​كنند، نگاه كنيم.

حاجتي خاطرنشان​كرد: امروز برخلاف آنچه دشمن برنامه​ريزي كرده بود صداي اسلام و قرآن جهاني شده و آثار خون​هاي ريخته شهدا امروز نمايان شده است. ايران اسلامي امروز قدرتمند و عزتمند است و در حالي كه آمريكا به تحريم​ها و تهديدها و ميز مذاكره دلگرم بود، اما امروز ايران در يمن و سوريه و عراق حرف اول را مي​زند و قدرت​مندي ايران تا درياي مديترانه كشيده شده است.

وي گفت: همه به اين معترفند كه هم​اكنون مقام معظم رهبري هدايت​كننده مذاكرات است. در روزهاي گذشته واشنگتن پست از مقام معظم رهبري به عنوان يك نابغه استراتژيك ياد كرده كه ايشان با صبر و حوصله مذاكرات را به پيش مي​برند.

حاجتي در پايان خطبه​هاي خود خاطرنشان​كرد: رژيم آل سعود بداند اگر مويي از سر آيت​الله نمر كم شود، عمر اين رژيم نيز به پايان رسيده و اين اقدام بازي با جان خود است.

وي بر لزوم نگه​داشته شدن حرمت ايام فاطمي با توجه به تلاقي آن با ايام نوروز تاكيد كرد.

امام جمعه موقت اهواز همچنين با گرامي​داشت روز ملي درختكاري، بر لزوم توجه به شعار هر ايراني يك درخت تاكيد كرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار