تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۸۴۰۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با حضور پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت
همایش «ستاره‌ای از کهکشان خیبر» در اندیمشک برگزار شد
همایش «ستاره‌ای از کهکشان خیبر» و رونمایی از کتاب خاطرات شهید محمدرضا فردچیان با حضور پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت در اندیمشک برگزار شد.

همایش ستاره‌ای از کهکشان خیبر و رونمایی از کتاب شهید محمدرضا فردچیان عصر امروز با حضور خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جمعی از مسئولان در تالار خورشید این شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدمهدی بهداروند در این مراسم با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: برکات شهدا و زنده نگه داشتن یاد و بیان رشادت‌های آنان یکی از ضرورت‌های جامعه امروز ما است.

عضو پژوهشکده دفاع مقدس افزود: نقش اندیمشک در طول هشت سال دفاع مقدس بسیار ممتاز و بارز است و رزمندگان ما هیچ‌گاه خاطرات ایستگاه‌های صلواتی مردم این شهر در آن دوران را فراموش نخواهند کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: عملیات خیبر یکی از عملیات‌های بزرگ دوران دفاع مقدس است که رزمندگان اندیمشک با تشکیل گردان قائم نقش چشمگیری در این عملیات ایفا کردند.

نویسنده کتاب زندان‌الرشید تصریح کرد: عرصه هنر بهترین جا برای بیان و انتقال مفاهیم و فرهنگ هشت سال دفاع مقدس به نسل جدید جامعه به شمار می‌رود و در این میان کتاب یکی از بهترین این ابزار‌ها است.

 در این همایش که به همت واحد پژوهش موسسه فرهنگی هنری غدیر و ستاد کنگره سرداران و یک هزار شهید اندیمشک برگزار از کتاب خاطرات شهید محمدرضا فردچیان با عنوان ستاره‌ای از خیبر به نویسندگی عباس اسلامی‌پور در 120 صفحه رونمایی شد.

شهید محمدرضا فردچیان جانشین سپاه اندیمشک و فرمانده گروهان در تیپ 7 ولیعصر (عج) در 10 اسفند 1362 در عملیات خیبر آسمانی شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار