تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۶
کد خبر: ۸۴۰۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه خرمشهر:
مشکل تردد کاروان‌های حج و زیارت از مرز شلمچه برطرف می‌شود
امام جمعه خرمشهر گفت: رئیس سازمان حج و زیارت کشور وعده داده مشکل تردد کاروان‌های حج و زیارت از مرز شلمچه در آینده نزدیک برطرف می‌شود.

حجت‌السلام سید نبی موسوی‌فر در خطبه‌های امروز نمازجمعه در مسجد جامع خرمشهر، با اشاره به سفر اخیر خود به تهران و انجام برخی مذاکرات در مورد اربعین و سایر موارد مربوط به مسائل مرز شلمچه، اظهار کرد: در این راستا بحث‌هایی در مورد خروج زوار از مرز شلمچه مطرح شد که اوحدی مسئول حج و زیارت کشور، وعده رفع مشکل تردد کاروان‌های حج و زیارت را از این مرز داد.

وی با بیان اینکه در این نشست‌ها برخی مشکلات مرز شلمچه مطرح شد که ما آن‌ها را می‌پذیریم، افزود: یکی از این مشکلات نبود سالن آبرومندانه در مرز زمینی شلمچه است که باید از هم اکنون نسبت به رفع این مشکل کوشید.

امام جمعه خرمشهر، در ادامه اظهار کرد: اگر ظرف دو ماه آینده این مشکل حل نشود، مردم به صورت خودجوش حتی با وسایل ابتدایی نسبت به احداث یک سالن آبرومندانه اقدام خواهند کرد.

موسوی‌فر، انتقال سازه فلزی منطقه آزاد اروند موجود در جاده خرمشهر آبادان که مدت‌ها بدون استفاده‌‌ رها شده است به شلمچه، را راهکار رفع مشکل مرز شلمچه دانست و گفت: این سازه حدود 10 هزار متر است که می‌تواند مشکل شلمچه را به طور کامل رفع کند.

وی ادامه داد: در سفر اخیر ترکان معاون رئیس جمهور به منطقه اروند این پیشنهاد مطرح شد که ما خواهان تسریع در عملیاتی شدن این امر هستیم.

خطیب نماز جمعه خرمشهر، همچنین جانمایی ثابت هیئت‌ها و تکایا در دو سوی مسیر میدان مقاومت خرمشهر تا شلمچه را دیگر اقدام ضروری برای اربعین سال آینده دانست.

موسوی‌فر، در ادامه سخنان خود از لایروبی اروند در آینده‌ای نزدیک خبر داد و اظهار کرد: با عنایت‌های ویژه مقام معظم رهبری مقدمات لایروبی اروند انجام شده که با اجرایی شدن این امر بسیاری از مشکلات شهر از جمله مشکل اشتغال بخش عظیمی از مردم خرمشهر برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به فرا رسیدن روزهای پایانی سال، متذکر شد: در این روزهای پایانی سال همه مردم و به طور ویژه مسئولان، باید به بررسی عملکرد سالیانه خود در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجرایی و اقتصادی بپردازند.

امام جمعه خرمشهر، ادامه داد: مسئولان عرصه‌های مختلف باید اقدامات انجام شده و گام‌های برداشته شده خود را درباره اقتصاد مقاومتی، این شعار مهم رهبری مورد ارزیابی قرار دهند.

موسوی فر همچنین ساماندهی دست فروشان را دیگر مسئله نیازمند بررسی در روزهای پایانی سال دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی و معیشتی مردم و به طور خاص مردم خرمشهر، و همچنین آمارهای موجود از تعداد زندانیان کشور، برخورد با مشاغلی همچون دست فروشان و خودروهای حمل مسافر شخصی می‌تواند به عواقبی همچون افرایش تعداد زندانیان متهم به جرائمی مانند سرقت بیانجامد.

وی در پایان بیان کرد: باید توجه به نیازمندان را در تمام رده‌های کاری اعمال کرد و می‌توان با این شیوه تفکر و اعمال مدیریت صحیح به ساماندهی دستفروشان پرداخت.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار