تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۸۴۰۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در نشست خبری میرزاده مطرح شد؛
امضای تفاهم‎نامه مقابله با ریزگردها میان دانشگاه آزاد و استانداری خوزستان
رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری مقابله با ریزگردها میان این دانشگاه و استانداری خوزستان، گفت: دانشگاه آزاد تحقیقات بسیاری در این زمینه انجام داده است و می توانیم این تحقیقات را در تثبیت شن های روان به کار گیریم.

حمید میرزاده در نشست خبری که روز گذشته (پنجشنبه) در اهواز برگزار شد، اظهارداشت: خوزستان دین خود را به اسلام و کشور ادا کرده است و در راستای اهمیت این استان، یک روز کاری تمام همراه با اعضای هیات رییسه دانشگاه آزاد در اهواز حاضر شدیم.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه مقابله با ریزگردها میان دانشگاه آزاد و استانداری خوزستان، افزود: تفاهم نامه همکاری‎ای با استاندار خوزستان در زمینه مسایل زیست محیطی امضا کرده ایم که شامل مقابله با ریزگردها است. دانشگاه آزاد اسلامی تحقیقات بسیاری در این زمینه انجام داده است و می توانیم این تحقیقات را در عرصه کاربردی به خوزستان بیاوریم و در تثبیت شن های روان به کار گیریم.

میرزاده تصریح کرد: این تفاهم نامه محصور به ریزگردها نیست و همکاری در زمینه های حفاظت از محیط زیست، آب، آلودگی هوا و کشاورزی نیز در این تفاهم نامه مورد تاکید است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: ما در دانشگاه آزاد هماهنگی خوبی با دولت تدبیر و امید داریم و استانداری ها هم از این مجموعه هستند، به ویژه استاندار خوزستان و امیدواریم که این تفاهم نامه عملی شود و آثار آن نصیب مردم منطقه شود.

وی همچنین در ادامه گفت: در جلسه امروز هیات امنای دانشگاه آزاد استان خوزستان بیشتر مباحث مربوط به واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی مطرح شد. در استان خوزستان بیش از 50 درصد آموزش عالی بر عهده دانشگاه آزاد می باشد که در این استان 19واحد دانشگاه آزاد، فعال است.

میرزاده با بیان این که تاکنون دانشگاه آزاد 311 هزار فارغ التحصیل در خوزستان داشته است، تصریح کرد: خوزستان دومین واحد بزرگ دانشگاه آزاد در کشور است و آثار این خدمت را می توان در بخش های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مشاهده کرد.
 
رییس دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: برخی واحدهای دانشگاه آزاد در استان خوزستان به دلیل طراحی هایی که در گذشته انجام شده از مرز تعادل اقتصادی خارج شده اند که با تصمیمات امروز هیات امنا امیدوار هستیم واحدهایی که هنوز نتوانسته اند تعادل هزینه و درآمد خود را حفظ کنند تا پایان سال 94 به سوددهی بهتری دست پیدا کنند.

وی یادآور شد: در جلسه امروز تصمیم گرفته شد که واحد بین المللی خلیج فارس در خرمشهر و واحد خرمشهر ادغام شوند که این ادغام با رشته های جدید، امکانات جدید و تاسیس پژوهشکده های جدید همراه خواهد بود تا این واحدها در سطح ملی و منطقه ای تاثیرگذار و اقتصادی باشند.

میرزاده با اشاره به تصمیمات دیگر این جلسه، توضیح داد: تصمیم گرفته شد که در واحدهای باغملک، مسجدسلیمان، ایذه و شوشتر اصلاحات ساختاری انجام شود و رشته های جدیدی به این واحدها اضافه و مراکز تحقیقاتی بیشتری در آن ها تشکیل شود. همچنین مصوب شد که چهار طرح تحقیقاتی در شهرستان های استان اجرا شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره با بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانشگاه آزاد خوزستان گفت: اغلب واحدهای استان تولیدات پژوهشی ارزشمندی ارائه داده اند و برخی به تولید انبوه و تجاری سازی نیز رسیده است. از آن ها خواهش کرده ایم که حتما در نمایشگاه دانشگاه آزاد در تهران که اردیبهشت ماه برپا می شود، شرکت کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار