تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۸۴۱۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
داعش کردهای کوبانی را به اسم ایرانی‌ بودن قتل‌عام می‌کرد
نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس معتقد است تانک‌ها و ادوات نظامی داعش از جدیدترین ادوات کشورهای خاورمیانه پیشرفته‌تر بوده و به‌روز از خط تولید کارخانه‌های اسلحه‌سازی به دست آنان می‌رسد.

رسول خضری نماینده مردم سردشت و پیرانشهر از ریشه و خاستگاه، انگیزه ایجادکنندگان و اهداف حامیان گروهک داعش و سلحشوری کردهای عراق در جلوگیری از پیشروی‌های آن و نیز آمادگی کامل کردهای کشورمان برای مقابله با هرگونه نفوذ داعش به درون مرزهای ایران سخن گفت.

وی با اشاره به اینکه تانک‌ها و ادوات نظامی داعش از پیشرفته‌ترین ادواتی که کشورهای خاورمیانه دارند جدید‌تر است و گویی همین امروز از خط تولید کارخانه به دست آنان رسیده است، افزود: عربستان و قطر جزو اصلی‌ترین پشتیبانان داعش هستند.

خضری با تأکید بر اینکه مسلمانان از غربی‌ها احترامی در حد حضرت مسیح(ع) و نه بیشتر نسبت به پیامبر اسلام(ص) انتظار دارند، گفت: غرب داعش و تکفیری‌ها را دستاویز قرار می‌دهند تا میان مسلمانان و پیروان دیگر ادیان اختلاف بیاندازد.

وی نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپایی و آمریکایی را روشنگرانه خواند و اظهار داشت: بقیه علمای جهان اسلام نیز باید با رهبر انقلاب هم در افشاگری درباره ماهیت داعش و خدمات متقابل این گروهک و غرب هم‌صدا شوند.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر مقابله اقلیم کردستان با تهاجم داعش را موجب آرامش مرزهای غربی کشور برشمرد و گفت: داعشی‌ها به کردهای کوبانی می‌گفتند‌ «ایرانی رافضی مجوس» و حتی کردهای کوبانی و سوریه را هم به اسم ایرانی‌بودن قتل‌عام می‌کردند، خونشان را حلال می‌دانستند و زن و بچه‌شان را برای خودشان انفال می‌دانستند.

وی تصریح کرد: در کردستان ایران هم یک عزم اساسی و همگانی برای جلوگیری از حمله داعش وجود دارد، همانطور که در طول تاریخ ثابت شده است کردها آماده دفاع از میهن خواهند بود و این دفاع را جزو ارکان دین خود می‌دانند.

خضری در بخش دیگری از این گفت‌وگو در مورد بحران آب در کشور با اشاره به اینکه بهینه‌سازی آبرسانی و آبیاری قطره‌ای راندمان آبیاری را بالای 40 درصد برده و می‌تواند تولیدات کشاورزی ما را تا سه برابر افزایش دهد، گفت: متاسفانه در مدیریت منابع آب قدمی برنداشته‌ایم.

وی با یادآوری یکسان بودن تعداد برنامه‌های توسعه ایران و ترکیه خاطرنشان کرد: ترکیه سد آتاتورک را با ظرفیت 52 میلیارد متر مکعب یعنی به اندازه ظرفیت همه سدهای کشور ما می‌سازد، در حالی که یک قطره نیز به آب آن نیاز ندارند.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در ادامه این گفت‌وگو امنیت مرزها را تابعی از معیشت مرزنشینان ذکر کرد و گفت: بهترین راهکار تأمین امنیت پایدار در مرزها سپردن امنیت به خود مرزنشینان از طریق سپردن معیشت‌شان به خودشان است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار