تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۸۴۱۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مشکلات دامداران خوزستانی چیست؟
رییس اتحاديه​ دامداران خوزستان گفت: ​با توجه به بروز خشكسالي براي تامين علوفه دام در سطح استان با مشكلاتي مواجه هستيم.

عبدالخالق سبحاني اظهار كرد:​ پدیده خشكسالي موجب تضعيف مراتع شده از سویی ميزان سبوس و جو دريافتي از كارخانجات، كم است و جوابگوي نياز دامداران استان نیست.

وي با اشاره کمبود نقدينگي دامداران خوزستان، افزود: برای تامين علوفه دامداران با مشكلاتي هم در زمینه عرضه و هم در زمینه قيمت مواجه هستیم.

سبحانی تصریح کرد: ​در گذشته حدود 80 درصد علوفه مورد نیاز دام از درون استان تامين مي​شد كه هم اکنون اين ميزان به حدود 50 درصد كاهش يافته است.

وی عنوان کرد: تعداد دامداري​هاي استان نسبت به سال هاي گذشته به دليل عدم صرفه اقتصادي، كاهش نقدينگي و كاهش خريد مصرف كنندگان از گوشت توليد داخل، کاهش یافته است.

سبحانی با بیان اینکه تعداد دامداري​هاي سنتي در استان بيشتر از دامداري​هاي صنعتي و نيمه صنعتي است، خاطرنشان کرد: ​گاوميش عمده​ترين دام پرورشی استان محسوب می‌شود كه این دام در گذشته در مجاورت باتلاق​هاي استان به صورت سنتي پرورش داده می‌شد اما اکنون برای پرورش آن به علت خشكسالي و آلودگي آب‌ها با مشكلاتی روبه‌رو هستیم.

رییس اتحاديه​ دامداران خوزستان با انتقاد از ​واردات گوشت قرمز منجمد، اظهار کرد: این اقدام موجب افت تقاضا از تولیدات داخلي شده است كه ارگا‌ن‌های متولی سعي مي​كنند با صادرات، قيمت گوشت را تثبيت و كاهش تقاضا در داخل را جبران کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار