تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۸۴۱۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در دهمین جلسه شورای آموزش و پرورش مطرح شد:
تاکید معاون فرماندار آبادان بر ارتقای شاخص‌های آموزشی
معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرمانداری ویژه آبادان بر تلاش مسئولان و دست‌اندرکاران امر آموزش و پرورش در جهت بهبود و ارتقای شاخص‌های آموزشی در این شهرستان تاکید کرد.

علی نیازی ظهر امروز در دهمین جلسه شورای آموزش و پرورش که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: وظایف آموزش و پرورش در 22 بند تشریح شده که باید در جهت اثربخش بودن آنها پیگیری‌های جدی و اساسی صورت گیرد.

وی افزود: شورای آموزش و پرورش قوی‌ترین و مهمترین شوراهاست که در ساختار شهر و کشور برگزار می‌شود و دارای شرح وظایف بسیاری بوده که می‌توان به شکل گسترده‌تری به آن پرداخت.

معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرمانداری ویژه آبادان اضافه کرد: در موضوع رفع بی‌سوادی باید برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تر و اقدامات موثرتر بیشتری انجام شود.

نیازی با مهم خواندن موضوع قبولی دانش‌آموزان آبادانی در کنکور سراسری، از مسئولان آموزش و پرورش آبادان خواست تا ضمن اعلام آخرین وضعیت پذیرفته‌شدگان کنکور، راهکارهای پیشرفت افزایش تعداد قبول شدگان کنکور سراسری را اعلام کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیکی ایام نوروز و حضور جمع کثیری از میهمانان و زائران کاروان‌های راهیان نور در آبادان تصریح کرد: باید هر چه سریع‌تر نسبت به اعلام محل‌های اسکان میهمانان برای رفع مشکلات احتمالی و فراهم‌سازی شرایط لازم در آن مکان اقدام شود.

نیازی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص میزان حقوق معلمان یادآور شد: میزان دریافتی معلمان با توجه به حجم کارهایشان به هیچ وجه متناسب نیست که باید برای بهبود این وضعیت چاره‌اندیشی و برنامه‌ریزی در سطح وزارتخانه آموزش و پرورش شکل گیرد.

معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرمانداری ویژه آبادان همچنین بر رسیدگی جدی به وضعیت بهداشتی مدارس (به‌ویژه سرویس‌های بهداشتی) و تهیه و توزیع صابون مایع در میان مدارس تاکید کرد.

پیش‌بینی 138 مدرسه برای اسکان مسافران و کاروان‌های راهیان نور

رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان گفت: امسال 138 مدرسه برای اسکان میهمانان و کاروان‌های راهیان نور پیش بینی شده که برای تجهیز و آماده سازی آنها نیاز به مشارکت تمام دستگاه‌های اجرایی در سطح شهر داریم.

جواد علوانیان ظهر امروز در دهمین جلسه شورای آموزش و پرورش در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه آبادان اظهار کرد: برخی از صاحبان قدرت با تکیه بر اهرم‌های فشاری که در اختیار دارند، سبب ایجاد مشکل برای آموزش و پرورش شده‌اند.

وی افزود: از این افراد می‌خواهیم تا آموزش و پرورش را رها کنند تا بتوانیم کارهایمان را بر اساس ضوابط و اصول انجام داده و بر مشکلات فائق آئیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: اگر خواهان تحول مثبت در آموزش و پرورش هستیم باید در معیشت فرهنگیان تحول ایجاد شود.

علوانیان با اشاره به تجمع اخیر فرهنگیان آبادان عنوان کرد: ارتقای معیشت فرهنگیان و اجرای عدالت و رفع تبعیض میان کارمندان دولت و فرهنگیان از مهم‌ترین خواسته‌های آنان بود.

وی تصریح کرد: به دنبال رفع مشکلات فرهنگیان در زمینه عدم پرداخت مطالبات و اضافه کاری آنان هستیم و در این خصوص نیز مکاتباتی با اداره کل استان خوزستان داشته‌ایم.

رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان یادآور شد: در خصوص پرداخت مطالبات فرهنگیان همچون حق التدریس مهر تا بهمن ماه سال جاری، اضافه کاری‌ها و امتحانات خبرهای خوشی رسیده که امید می‌رود این مطالبات هر چه سریع‌تر پرداخت شود.

*منطقه آزاد اروند معین کنکور دانش آموزان

علوانیان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بر اساس دستور استاندار خوزستان، دستگاه‌های اجرایی برای سال آینده باید به عنوان معین کنکور دانش آموزان در سراسر استان مشارکت داشته باشند.

وی افزود: بر اساس این تصمیم، دستگاه‌های اجرایی استان موظف به پرداخت 200 میلیارد تومان هستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان اضافه کرد: در این میان سازمان منطقه آزاد اروند به عنوان معین کنکور دانش آموزان شهرهای آبادان و خرمشهر تعیین شده است.

علوانیان با اشاره به در پیش بودن ایام نوروز و موضوع اسکان میهمانان نوروزی و کاروان‌های راهیان نور تصریح کرد: امسال 138 مدرسه برای اسکان میهمانان و کاروان‌های راهیان نور پیش بینی شده که برای تجهیز و آماده سازی آنها نیاز به مشارکت تمام دستگاه‌های اجرایی در سطح شهر داریم.

وی همچنین با تاکید بر برپایی جلسات منظم و ماهانه شورای آموزش و پرورش در سال آینده، از شهرداری آبادان به جهت پرداخت به موقع پنج درصد عوارض به آموزش و پرورش قدردانی کرد و یادآور شد: میزان پرداختی امسال شهرداری به آموزش و پرورش در مقایسه با سال گذشته 108 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان در پایان، پرداخت اجاره دکل‌های موجود اداره مخابرات در برخی مدارس، که از سال 92 تاکنون پرداخت نشده را خواستار شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار