تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۸۴۲۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دادستان بهبهان:
تصمیم نهایی برای شهردار سردشت با شورا است
دادستان عمومی و انقلاب بهبهان گفت: برای شهردار سردشت، شورای اسلامی شهر تصمیم نهایی را می‌گیرد.

فاضل محمدپور امروز اظهار داشت: قانون ثمره خون شهدا است و هیچکس حق ندارد قانون را نقض کند.

وی با تاکید بر اینکه افرادی که بخواهند قانون را نادیده بگیرند مجرم و با آنها قانونی برخورد می‌شود یادآور شد: توافقی بین اعضای شورای شهر و شهردار و بخشدار و معاون فرمانداری بهبهان طی جلسه‌ای صورت گرفته که تا 16 فروردین‌ماه سال آینده، شهردار سردشت زیدون با شرایط خاص، مسئولیت و وظایف خود را انجام دهد.

محمدپور اضافه کرد: شورای شهر هم قرار شد طی این مدت رایزنی‌هایی انجام دهد که در همین فاصله یک شهردار مناسب انتخاب کند و امور شهرداری را انجام دهد و خود شهردار سردشت زیدون نیز دیگر تمایلی به ماندن ندارد.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود که افراد بدون آگاهی وارد قضایا نشوند و تصمیم عجولانه‌ای نگیرند اضافه کرد: در امور شهرداری شوراست که تصمیم نهایی را صادر می‌کند نه کسانی دیگر، چون قانون این موضوع را به صورت شفاف روشن کرده است.

وی تصریح کرد: این شعارها و تجمعاتی که صورت گرفته نظر مردم شهر سردشت نیست و شورای شهر نظر اصلی را بیان می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب بهبهان خاطرنشان کرد: ما مجری قانون هستیم و قانون ثمره خون شهداست و به حرمت خون شهدا، خانواده شهدا و به پیشنهاد شهردار و عدم حضور فرماندار و فرا رسیدن ایام نوروز، شهردار سردشت تا 16 فروردین‌ماه سال جدید وظایف خود را انجام دهد.

محمدپور با تاکید بر اینکه تصمیم شورا از موقعی که صادر شده است اجرا؛ و باید فصل‌الخطاب باشد گفت: نظر اشخاص را نمی‌توانیم اعمال کنیم و از نظر من رای شورا قانون و اتمام حجت برای همه افراد است.

*منتخب مردم هر تصمیمی که بگیرد همان فصل‌الخطاب است

محمدپور ادامه داد: مردم سردشت یعنی شورای شهر، هر چه تصمیم بگیرد همان قانون است و باید اجرا شود چراکه شورا نماینده و منتخب مردم است و منتخب مردم هر تصمیمی که بگیرد همان فصل‌الخطاب است.

دادستان عمومی و انقلاب بهبهان تصریح کرد: اگر کسی بر شورا نقدی دارد باید راه قانونی را طی کند و روال قانونی آن باید گذرانده شود.

وی یادآور شد: عزل شهردار نه به معنای این است که تخلفی صورت گرفته و یا شایستگی نداشته است بلکه شورای شهر سنجیده و صلاحیت آن را در این زمان تایید نکرده است.

محمدپور عنوان کرد: وقتی شورا را انتخاب می‌کنیم یعنی سلیقه‌های مختلف را انتخاب کرده و به جمعیتی تفویض اختیار می‌کنیم و این بدان معناست که سلیقه‌های مختلفی را پذیرفته‌ایم.

دادستان عمومی و انقلاب بهبهان اضافه کرد: شورای شهر هم این اختیار و مجوز را دارد که بتواند هم شهردار را نصب و هم عزل کند و این بدان معناست که تخلفی صورت گرفته است چراکه شورا این اختیار را دارد که از شهردار سئوال کند و اگر قانع نشد شهردار را عزل و برکنار کند.

وی تاکید کرد: این اقدامات البته به این معنی نیست که شهردار آدم نالایقی است.

دادستان عمومی و انقلاب بهبهان ادامه داد: نباید شهردار را محدود کرد و شرایط را برایش سخت کنیم، باید فرصت را برای شهردار مهیا کنیم تا بتواند پیشرفت کند.

محمدپور در پایان بیان کرد: در این مدت هم شورای شهر تلاش کرده و فردی شایسته را انتخاب می‌کند و در نهایت شورا تصمیم گیرنده نهایی است.
مرجع / فـارس
برچسب ها: شهردار سردشت ، سردشت
:
:
:
آخرین اخبار