تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۱
کد خبر: ۸۴۳۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نشست ویژه خبری مدیرعامل منطقه آزاد اروند در تهران
اسماعیل زمانی در جمع خبرنگاران پایتخت گفت: توسعه زیرساخت‌های آبادان و خرمشهر از مهمترین اهداف این سازمان است.

اسماعیل زمانی مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره سازمان در نشست خبری در تهران و با حضور رسانه های ملی و رسمی کشور گفت: مزیت های منطقه آزاد اروند در حوزه صنعت، و تجارت و بازرگانی آن را از دیگر مناطق آزاد کشور متمایز و منحصر به فرد کرده است.

وی در این خصوص افزود: این منطقه در  مرکز بزرگ ترین حوزه انرژی جهان قرار دارد. حوزه ای که در آن مناطق جنوب غرب ایران، جنوب عراق، کویت و شمال عربستان و خلیج فارس واقع شده است، برای هیچ سرمایه گذار، سیاست مدار و اقتصاد دانی قابل چشم پوشی نیست و این منطقه در کانون توجه سرمایه گذاران بین المللی قرار دارد که این امر منطقه آزاد اروند را از دیگر مناطق آزاد کشور متمایز کرده است.

زمانی با اشاره به موقعیت استراتژیک اروند در حوزه تجارت و بازرگانی در منطقه گفت: اروند نقطه اتصال تجارت شرق به غرب جهان است. این در حالی ست که در نقشه تجاری جهان دو کریدور تجاری و ترانزیت مهم بین المللی وجود دارد که کریدور شرق به غرب آسیا یکی از آنها و دیگری جنوب به شمال می باشد که تقاطع میان این دو کریدور، منطقه آزاد اروند است و این مسئله برای ما بسیار حائز اهمیت است چرا که موقعیت استراتژیک و حیاتی را برای ما ایجاد کرده است.

مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره سازمان با اشاره به توجه ویژه دولت تدبیر و امید به رونق و رشد و توسعه زیرساخت‌های این منطقه افزود: در دولت یازدهم تصمیم گرفته شد که حوزه جغرافیایی منطقه آزاد اروند به کل شهرهای آبادان و خرمشهر توسعه پیدا کند تا این دو شهر بتوانند سهم بیشتری از مزیت های منطقه آزاد را داشته باشند.

پس از این اتفاق خوشایند، شاهد تغییر و تحول عمده در جذب منابع سرمایه گذاری شدیم و در حوزه های مختلف، سرمایه گذاران برای حضور و فعالیت سرمایه گذاری وارد منطقه شدند.

توسعه و اصلاح زیرساخت‌ها نیز آغاز شد و در حوزه عمرانی بیشترین سرمایه گذاری صورت گرفت به طوری‌که با اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال به منظور توسعه زیرساخت‌های فرودگاه بین المللی آیت الله جمی آبادان  و اختصاص اعتباراتی دیگر در حوزه های بهداشت و درمان و آموزش و پرورش  شرایط مطلوب برای رشد و رونق آبادان و خرمشهر مهیا کرد.

زمانی در ادامه با اشاره به سرمایه گذاری های کلانی که در منطقه صورت گرفته خاطرنشان کرد: در حوزه صنعت سرمایه گذاری های خوبی انجام شده است به ویژه در صنعت فولاد، آلومنیوم و پتروشیمی این منطقه در تلاش است که از ظرفیتها و پتانسیل های بالقوه خود استفاده کند چرا که از دیگر مزیت های این منطقه، حمل و نقل چند وجهی از قبیل هوایی، ریلی، زمینی و دریایی است و با رونق در حمل و نقل و توسعه زیرساختهای آن می توان از صنایع سنگین در جهت رشد اقتصادی و کاهش رکود و بیکاری بهره برد.

در بخش گردشگری نیز با وجود مناطق بکر و زنده در آبادان و خرمشهر از قبیل رودها می توان سرمایه گذاری خوبی را انجام داد و به توسعه رشد بخش گردشگری کمک نمود.

اسماعیل زمانی در پایان گفت: تلاش ما این است که با حضور فعال در تمامی عرصه های اقتصادی، نقش موثری در بهبود و بهسازی فضای کسب و کار  منطقه به ویژه آبادان و خرمشهر داشته باشیم و در راستای توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری در سطح ملی گام های مفید برداریم.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی عبدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
0
0
جناب زمانی مدیرعامل محترم منطقه آزاد اروند سلام در فرمایشات جنابعالی در خصوص حمل و نقل به چهار راه اصلی (ریلی، هوایی، دریایی و جاده ای) منطقه اشاره کردید، در صورتی که توانایی اروند بیش از این چیزی است که فرمودید و آن حمل و نقل لوله ای است که الحمدالله این مزیت در منطقه است و برای توسعه آن به کار بیشتر نیازمند است. ضمناً اگر منطقه اروند از سرمایه گذاران خارجی دعوت بعمل آورد توسعه منطقه زودتر به نتیجه خواهد رسید و در صورت امکان اگر منطقه غرفه های کنزالمال را به شرکتهای بزرگ ایران تخصیص داده بود بهتر و زیبنده تر بود تا به عده ای بازاری و کسبه با سرمایه اندک. چون شرکتهای بزرگ ایران با عرضه محصولات خود مثلاً پتوی گلباف و ... محصولات خود را به عرضه و فروش می گذاشتند. پیشاپیش سال نو را به شما تبریک و تهنیت عرض می نمایم. موفق باشید.93/12/18
:
:
:
آخرین اخبار