تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۸۴۳۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رشد 18درصدی تخلیه و بارگیری انواع کالای نفتي و غير نفتي در بنادر خوزستان
مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به تخلیه و بارگیری انواع کالای نفتي و غير نفتي به میزان بیش از 42 میلیون تن در بنادر، از رشد 18درصدی تخلیه و بارگیری این کالاها در بنادر استان خبر داد.

عبداللهی، میزان تخلیه و بارگیری انواع کالاي نفتي و غير نفتي در منطقه ويژه اقتصادي بندرامام خميني (ره) را برابر با 42 میلیون و226هزار و 286 تن برشمرد و اظهارکرد: از این میزان، 14میلیون و 533 هزار و 799 تن را کالای نفتی و 27 میلیون و 692 هزار و 487 تن را کالای غيرنفتی  تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به اهمیت تخلیه و بارگیری کالای کانتینری به عنوان یکی از روش های حمل و نقل متداول در بنادر بزرگ و پيشرفته جهان، افزود: به دنبال تقویت و پشتیبانی زنجیره تامین کالا در بنادر خوزستان، 247 هزار و 597 کانتینر (TEU) در پایانه‌های کانتینری بنادر استان تخلیه و بارگیری شده است که بیانگر رشدی 32 درصدی در این بخش بوده است.

عبداللهی با اشاره به جابجایی 42 هزار و 321 نفر مسافر در 11 ماهه امسال در پایانه مسافري دریایی بندر خرمشهر، بزرگترین پایانه مسافری دریایی در کشور، از رشد 26 درصدی جابجایی مسافر در این پایانه خبرداد.

مدیركل منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با اشاره به نقش برجسته این مجتمع بندری در تخليه كالاهاي اساسی مورد نیاز و برخورداری از مزیت کوتاهی بعد مسافت با مراکز بزرگ جمعیتی و مصرفی در نیمه غربی کشور، اظهارکرد: میزان تخليه انواع کالاهاي اساسی از جمله گندم، ذرت، سویا، جو، شکر، برنج و روغن خوراکی در این مجتمع بزرگ بندری با بهره گیری از تجهیزات پیشرفته و توان نیروهای عملیاتی كارآمد ضمن ثبت رکوردهای تازه‌ای در زمینه نرخ سرعت تخلیه کالای فله، با 22 درصد افزايش در بهمن ماه امسال روبه رو بوده است.

وی تصریح کرد: همچنين در 11 ماهه امسال، ميزان تخليه انواع کالا در این مجتمع بیش از 17 میلیون و 944 هزار و 954 تن بوده که این میزان، رشد 35 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته را نشان می‌دهد.

عبداللهی با اشاره  به  تردد بيش از يك ميليون كاميون در 11 ماهه امسال، از  رشد 29 درصدي در زمينه حمل ونقل جاده‌اي با حمل 24 ميليون و 259 هزار و 894 تن کالا خبر داد و خاطرنشان کرد: در زمینه حمل و نقل ريلي نيز بيش از 25هزار و 625 واگن بارگیری شده كه معادل يك ميليون و 348هزار و 822 تن بوده است و بيانگر رشد 79 درصدي در اين نوع حمل ونقل و به ثمر نشستن تلاش‌های مدیران ریلی و بندری برای ارتقای سهم حمل و نقل ریلی بوده است.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: بنادر خوزستان
:
:
:
آخرین اخبار