تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۸۴۴۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آیت الله حیدری :
طرح احیای ۸۰۰ هزار هکتاری زمین کشاورزی در خوزستان اجرایی شود
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مسئولان طرح مقام معظم رهبری مبنی بر احیای ۸۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی را که می تواند در رفع معضل بیکاری در خوزستان موثر باشد را اجرایی کنند.

آیت الله محسن حیدری اظهار داشت: سفر تاریخی مقام معظم رهبری در اسفندماه سال 75 به خوزستان در دوران رهبری ایشان یکی از سفرهای بابرکت بود، هر چند ایشان در دوران جنگ تحمیلی به طور مکرر به خوزستان تشریف می‌آوردند.

وی افزود: یکی از خاطرات شیرین آن 8 روز حضور امام خامنه‌ای در خوزستان این است که آن سال، سال کم باران و خشکی در خوزستان داشتیم و مدت‌ها بارندگی نشده بود ولی دقیقاٌ در‌‌‌ همان شبی که قرار بود فردایش ایشان تشریف بیاورند بارندگی بسیار مناسبی صورت گرفت و مردم خوشحال شدند.

امام جمعه موقت اهواز بیان کرد: این بارندگی چنان شدتی داشت که سفر معظم له به شهر ایذه با وجود برنامه ریزی‌های صورت گرفته انجام نشد ولی حضرت آقا به خاطر وعده‌ای که داده بودند در نخستین فرصت بعد از عید نوروز سال بعد در جمع مردم ایذه حاضر شدند.

وی گفت: در زمان سخنرانی ایشان در استادیوم تختی اهواز جمعیت کثیری حاضر شده بودند و اقوام مختلف بودند و عشایر عرب شعار جانم فدای امام خامنه‌ای سر می‌دادند که آقا نیز به زبان عربی پاسخ آنان را دادند.

آیت الله حیدری بیان کرد: امام خامنه‌ای در سخنرانی‌شان به ورود تشیع از دروازه خوزستان اشاره کردند و فرمودند که مردم ایران به لحاظ ترویج شیعه به 2 مجموعه انسانی وامدار هستند که یکی خوزستان و دیگری جبل عامل است.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری دیداری با شعرا و خطبای خوزستان داشتند که در آن جلسه شعرا پرچم تاریخی مبارزه جهاد عشایر عرب با انگلیسی‌ها را تقدیم ایشان کردند که معظم له نیز این پرچم را به موزه آستان قدس رضوی اهدا کردند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان عنوان کرد: یکی از برکات سفر تاریخی مقام معظم رهبری به خوزستان دستور ایشان در زمینه احیا 800 هزار هکتار زمین کشاورزی خوزستان بود که 4 وزارتخانه متولی این امر بودند که اگر جدی گرفته می‌شد امروز علاوه بر اشتغال بخش عمده جوانان خوزستانی، به لحاظ استقلال غذایی نیز در کشور مشکلی نداشتیم.

وی گفت: متأسفانه دولت اصلاحات تمایلی به اجرای این طرح نداشت و در طول 8 سال دولت اصلاحات این طرح فقط 1 درصد پیشرفت کرد و در دولت نهم و دهم نیز اقدام جدی نشد و در حد 17 درصد طرح پیشرفت کرد.

آیت الله حیدری افزود: سال 92 در جلسه مجلس خبرگان رهبری از رئیس جمهور خواستیم نسبت به این قضیه در دولت یازدهم توجه کند که با اجازه مقام معظم رهبری بودجه مناسبی از صندوق توسعه به این طرح اختصاص داده شد.

وی اظهار داشت: این طرح از سال گذشته سرعت مناسبی داشته است و هر چند از 800 هزار هکتار به 550 هزار تقلیل یافته است و اخیراٌ هم به بهانه نبود منابع آبی شنیده می‌شود میزان این طرح به 330هزار هکتار مطرح می‌شود.

امام جمعه موقت اهواز تأکید کرد: امیدواریم مسئولان با جدیت‌‌‌ همان 800 هزار هکتار مقام معظم رهبری را اجرایی کنند و مردم خوزستان از این طرح به بهترین شکل منتفع شوند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار