تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۱
کد خبر: ۸۴۴۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون وزیر آموزش و پرورش:
مدارس غیردولتی مجاز به اخذ وجه پیش‌ثبت‌نام نیستند
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وصول برخی گزارش‌های مردمی مبنی بر اخذ وجه پیش‌ثبت‌نام در برخی مدارس غیردولتی اعلام کرد: مسئولیت پاسخگویی برای دریافت شهریه به عهده مدیران مدارس است و هیچ‌گونه الزامی برای پرداخت وجه به عنوان پیش‌ثبت‌نام وجود ندارد.

مرضیه گرد - رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده - در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بنا به گزارش‌های واصله، برخی مدارس غیردولتی به منظور ساماندهی ثبت‌نام سال تحصیلی آینده از هم‌اکنون برنامه‌ریزی خود را شروع کرده‌اند، افزود: اگر چه این اقدام، امر مرسومی است، اما در برخی مواقع مدارس نسبت به پرداخت وجه به عنوان پیش‌ثبت‌نام مبلغی از اولیای دانش‌آموزان تقاضا کرده‌اند.

وی ادامه داد: پیش‌ثبت‌نام فرآیندی رسمی نیست، اما از ابتدای تأسیس مدارس غیردولتی تاکنون به عنوان یک رویه معمول انجام شده است.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی با اشاره به اینکه "نکته مهم این است که به ازای پیش‌ثبت‌نام، مدارس نباید از اولیا وجهی دریافت کنند"، گفت: تا زمانی که دستور بطور رسمی از سوی شورای نظارت ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها اعلام نشده باشد، مدارس مجاز به دریافت شهریه نیستند. بنابراین کلیه مدیران مشارکت‌های مردمی در استان‌ها موظف هستند ابلاغ و اطلاع‌رسانی لازم را به مدارس، انجام و با اعمال نظارت کامل و بررسی گزارش‌ها این موارد را تذکر دهند.

وی با بیان اینکه "مسئولیت پاسخگویی برای دریافت شهریه به عهده مدیران مدارس است"، تاکید کرد: هیچ‌گونه الزامی برای پرداخت وجه به عنوان پیش‌ثبت‌نام وجود ندارد؛ البته تعداد مدارسی که وجه درخواست کردند، محدود است و نباید به سایر مدارس تسری یابد و هرچه سریع‌تر باید اصلاح شود؛ در غیر این صورت پرونده مدارس در شورای نظارت قابل طرح است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار