تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۸۴۴۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هزينه​هاي توليد كارفرمايان در تعارض با تعيين سالانه مزد كارگران
رييس تشكيلات كارگري و كارفرمايي خوزستان گفت: بالا بودن هزينه​هاي توليد براي كارفرمايان و تعيين سالانه حداقل مزد براي كارگران بين طرفین تعارضاتی ايجاد كرده است.

هوشنگ شيرمردي اظهاركرد: با توجه به وضعيت تورم، وضعيت معيشتي كارگران مناسب نیست و به همين دلیل خواستار مزد بيشتري هستند؛ از طرفي به دليل تعداد زياد كارگران در كشور تعيين مزد متعارف دشوار است.

وي افزود: در حال حاضر كارگران حداقل دستمزد را مي​گيرند و متاسفانه سالانه فقط 20 درصد به حقوق آن‌ها افزوده می‌شود. هر چند اين رقم افزایش، قابل قبول نيست اما مشكلات اقتصادي دولت را نبايد ناديده گرفت.

شيرمردي تصريح‌كرد:​ كارگران با اين ميزان حقوقی كه سالانه رقم ناچيزي به آن اضافه مي‌شود، نمي‌توانند معيشت خود را تامين كنند و در شرايط دستمزدی زير خط فقر زندگي مي​كنند.

وي خاطرنشان كرد: از سوي ديگر كارفرمايان نيز زير فشار هزينه​هاي بالاي توليد هستند و با اين شرايط قادر به افزايش حقوق كارگران نيستند. به طوري كه درآمدهای ناشی از تولید، جوابگوي هزينه​هاي آن‌ها نيست.

شیرمردی اظهاركرد: ​كارفرما در تولید هر كالا بايد سودي از آن به دست آورد تا بتواند مزد كارگر را افزايش دهد اما در شرايط فعلي بسياري از كارفرمايان با ضررهای توليد مواجه شده​اند و قادر به افزايش حقوق كارگران نيستند.

رييس تشكل​هاي كارگري و كارفرمايي خوزستان بيان كرد: ​كارفرمايان در خصوص پرداخت عوارض، ماليات​ها و تامين به موقع مواد اوليه خود مشكل دارند و خواستار اعمال تخفيف​هاي مالياتي و تسهيل در تامين مواد اوليه جهت كاهش هزينه​هاي توليد هستند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار