تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۰
کد خبر: ۸۴۵۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره کار خرمشهر تاکید کرد:
لزوم بازنگری در محاسبه آمار بیکاری
رئیس اداره کار و رفاه اجتماعی خرمشهر صحت آمار ارائه شده در مورد بیکاری را آماری قابل تامل دانست و بر لزوم بازنگری در محاسبه آمار بیکاری تاکید کرد.

غلام‌عباس بهرامی روز سه شنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در سالن جلسات اداره ورزش و جوانان این شهر، اظهار کرد: در مبحث اشتغال، نخستین انتقاد به ما وارد است، که با وجود گذشت 70 سال از عمر وزارت کار تعریف استانداردی از بیکاری در سطح مملکت ارائه نشده و تعریف واحدی از فرد بیکار وجود ندارد.

رئیس اداره کار خرمشهر با بیان اینکه به دلایل مختلف، آمار متفاوتی از تعداد بیکاران ارائه می‌شود، افزود: تصمیم‌گیری‌ها بر مبنای این آمار و برخی اعمال نفوذها بوده و انواع تسهیلات اشتغال و راهکارهای مختلف در راستای مقابله با بیکاری به نتیجه نرسیده است.

بهرامی، بهترین راهکار مقابله با معضل بیکاری را اتخاذ رویکرد فرهنگی دانست و در ادامه بیان کرد: عمده مشکل در مسیر اشتغال این است که سیستم اطلاعات مدیریت نداشته و رویکرد فرهنگی جامعه عموما ضدتولید است.

وی در ادامه بر لزوم فرهنگ‌سازی در راستای تبیین اهمیت شغل با تفهیم لفظ خواستن از سنین کودکی تاکید کرد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خرمشهر، نرخ بیکاری در این شهر را رقمی معادل ١٨درصد اعلام کرد و متذکر شد: این آمار رنج سنی زیر 18 سال تا بالای 65 سال را شامل می‌شود که من صحت این آمار را با این مبنای سنی نمی‌پذیرم.

وی، اصلاح آمار اشتغال در اندیمشک، با اعمال روش محاسباتی دیگر در گذشته را یادآور شد و افزود: اعمال این روش در خرمشهر نیز امکان‌پذیر بوده که انجام این امر، مستلزم تشکیل کارگروه به ریاست فرماندار و انجام تحقیقات میدانی است.

بهرامی همچنین ایجاد ارتباط بیشتر مراکز علمی همچون مرکز رشد دانشگاهی با صنعت و همچنین توجه به ظرفیت صنوف را، راهکاری مناسب برای کاهش مشکل بیکاری در خرمشهر دانست.

وی، اعطای تسهیلات به درخواست‌کنندگان کار را روشی شکست‌خورده در ایران دانست و اظهار کرد: باید این رویه تغییر یابد و با وارونه کردن این روند و فراهم‌سازی شرایط برای انعقاد تفاهمنامه با بازارکار، برای جذب حرفه‌آموزان به بازار کار اقدام شود.

در این جلسه ساماندهی امور جوانان خرمشهر به موضوعاتی همچون، اعطای تسهیلات مالی و خدماتی توسط مرکز رشد دانشگاه علوم و فنون خرمشهر به افراد مبتکر و خلاق، اعطای وام به 15 تا 16 نفر از افراد دارای مهارت مرتبط با اداره فرهنگ و ارشاد، و همچنین فراهم‌سازی 140 فرصت کاری توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) و ایجاد 200 فرصت شغلی به صورت مستقیم و غیرمستقیم توسط شهرداری خرمشهر مطرح شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار