تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۳
کد خبر: ۸۴۵۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در گفت‌و‌گوی با معاون وزیر آموزش و پرورش مطرح شد؛
جزئیات طرح رتبه‌بندی معلمان/‌کف حقوق معلمان‌ افزایش می‌یابد
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: کف دریافتی معلمان در قالب طرح رتبه‌بندی به نسبت دریافتی فعلی فوق‌العاده افزایش می‌یابد.

حمید‌رضا کفاش اظهار کرد‌: هم دولت و هم مجلس تلاششان بر این است تا هفته آینده طرح رتبه‌بندی معلمان در قالب دو فوریت به مجلس داده شود که در مجلس نیز بدون نوبت این طرح مورد بررسی و تصویب قرار می‌گیرد.

وی از استقبال مجلس برای تصویب این طرح با دو فوریت خبر داد و تصریح کرد: امیدواریم در روزهای پایانی سال 94 و یا اوایل سال آینده این طرح به تصویب نهایی رسیده و به سرعت اجرایی شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت و مجلس مدافع طرح رتبه‌بندی معلمان است و در این مسئله نباید شک و تردیدی داشته باشیم.

کفاش در بخش دیگری از سخنان خود افزود: طرح رتبه‌بندی در حقیقت طبقه‌بندی مشاغل معلمان است که با نگاه افزایش حقوق و مزایا به نسبت اساتید دانشگاه انجام می‌شود و در سایه اجرای این طرح شاهد ارتقای منزلت و جایگاه معلمان در سطح جامعه هستیم.

وی اصل این طرح را ترقی دریافت حقوق و مزایای معلمان اعلام کرد و ادامه داد: معلمان براساس مدرک تحصیلی‌، سابقه، سنوات خدمتی، تشویقات و دیگر معیارها و ملاک‌های در نظر گرفته شده در طبقه‌بندی و تقسیم‌بندی واقعی قرار می‌گیرند.

کفاش در پاسخ به سئوالی در مورد کف افزایش حقوق معلمان در مراحل اولیه اجرای این طرح بیان کرد: این کف افزایش حقوق به نسبت وضعیت فعلی فوق‌العاده بالاست که امیدواریم با تصویب نهایی مجلس رقم آن به درستی اعلام شده و بیان شود.

اعزام 9 هزار دانش‌آموز زائر اولی به مشهد مقدس

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش یاد و خاطره 411 شهید عرصه تربیتی را گرامی داشت و اضافه کرد: بنیان‌گذاران این عرصه شهیدان رجایی و باهنر هستند که در این عرصه کوشش و جدیتی تمام داشتند.

کفاش با اشاره به تنوع برنامه‌های سال 94 حوزه پرورشی و تربیتی گفت:‌ ما توسعه برنامه‌های اردوهای عمره دانش‌آموزی،‌ افزایش تعداد دانش‌آموزان عازم به سفر عتبات عالیات و همچنین برنامه‌های زیارتی برای مشهد مقدس به ویژه سال اولی‌ها را به جد پیگیری کرده و دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در سال‌جاری 9 هزار زائر اولی به مشهد مقدس اعزام شدند، افزود: تلاش ما بر این است تا سند جامع تربیتی و سند هدایت تحصیلی در سال 94 به نتیجه برسد.

کفاش حمایت از توسعه برنامه‌های تشکل‌های دانش‌آموزی حاضر در مدارس را یادآور شد و تصریح کرد: تلاش و جدیت ما بر این است تا بتوانیم بیش از هر زمان دیگر در این حوزه با نگاه جامع ورود پیدا کرده و اقدام عملی را به انجام برسانیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار