تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۵
کد خبر: ۸۴۵۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر امور بهره‌برداری ناحیه جنوب شرکت برق منطقه‌ای خوزستان خبر داد:
انجام اقدامات برای پایداری شبکه برق در تابستان 94
خوزنیوز: مدیر امور بهره‌برداری ناحیه جنوب شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از انجام اقدامات این ناحیه برای پایداری شبکه برق در تابستان 94 خبر داد.

به گزارش خوزنیوز؛ رضا جعفری اظهار کرد: شرکت بهره‌برداری برق ناحیه جنوب به دلیل اینکه کریدور صادرات برق به کشور عراق از طریق خط 400 کیلوولت انتقال است یکی از کلیدی‌ترین و مهمترین نواحی برق به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: ناحیه جنوب شامل شهرهای آبادان، خرمشهر، شادگان، اروند، چوئبده، مینوشهر و شلمچه با تعداد 22 پست برق فوق توزیع و 6 پست برق انتقال، خطوط انتقال و فوق توزیع به طول بیش از یک هزار کیلومتر است.

مدیر امور بهره‌برداری ناحیه جنوب شرکت برق منطقه‌ای خوزستان در ارتباط با اقدامات انجام شده برای پایداری شبکه برق این ناحیه در سال 93 که با همکاری حوزه ستادی معاونت بهره‌برداری و معاونت طرح‌های توسعه برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان انجام شده است، گفت: رفع اشکالات و بهره‌برداری از پست‌های برق جدید اروند، چوئبده، مقاومت و ولیعصر، افزایش ظرفیت در بخش فشار متوسط، جوشکاری و کسری بندی دکل‌های حادثه دیده، انجام تعمیرات دوره‌ای و پیشگیرانه تجهیزات، راه اندازی دیزل ژنراتور ایستگاه اصلی آبادان بعد از 10 سال، شستشوی پست‌ها و خطوط با آب مقطر، راه اندازی بانک‌های خازنی  و تعویض اسپیسرمعیوب و شکسته در خطوط انتقال ناحیه از اقدامات این اداره در سال جاری بوده است.

جعفری تصریح کرد: همچنین، انجام تعمیرات اساسی و رفع نشت شدید روغن برروی ترانس‌های قدرت در ایستگاه‌های برق ذوالفقاری و لوشاتو آبادان، تعویض باطری‌های فرسوده و معیوب در بعضی از پست‌های برق ناحیه، تعویض و بهینه‌سازی بریکر 230 کیلوولت ورودی ترانس قدرت در پست اصلی آبادان، رفع اشکالات و نواقص تجهیزات قدرتی و کنترلی و حفاظتی در پست‌های برق 400 کیلوولت نیروگاه‌های آبادان و خرمشهر بخشی از مهمترین اقداماتی بوده که جهت پایداری شبکه برق در ناحیه جنوب در سال جاری صورت گرفته است.

وی همچنین در خصوص اوج بار مصرف برق این ناحیه در سال جاری عنوان کرد: اوج بار مصرف برق در این ناحیه امسال 910 مگاولت‌آمپر بوده که در چهارم شهریورماه 93 اتفاق افتاده و نسبت به مدت مشابه آن در همین تاریخ در سال گذشته حدود 11 درصد و نسبت به پیک همزمانی سال گذشته در ناحیه جنوب در مجموع 1.5 درصد رشد بار داشته‌ایم.

مدیر امور بهره برداری ناحیه جنوب شرکت برق منطقه‌ای خوزستان ادامه داد: برای پایداری شبکه برق در تابستان سال 94 نیز اقدامات گسترده‌ای شامل: افزایش ظرفیت منصوبه در پست برق مقاومت خرمشهر با نصب ترانس قدرت، تکمیل خط پست برق شهید جهان آرا، تکمیل و بهره برداری کامل از سیستم اتوماسیون DCS پست 230 کیلوولت نیروگاه آبادان، راه اندازی و بهره برداری از دیسپاچینگ منطقه در ناحیه جنوب، برنامه ریزی جهت تعویض مقره‌های خطوط مهم انتقال، مونتاژ و بهره برداری از یک دستگاه ترانس قدرت دربخش انتقال در پست برق اصلی آبادان است.

جعفری افزود: خوشبختانه با توجه به وجود دو نیروگاه آبادان و خرمشهر در منطقه و همچنین راه اندازی و بهره برداری واحد 2 بخار نیروگاه آبادان و واحدهای 5 و 6 نیروگاه خرمشهر مشکلی از جهت تامین برق مطمئن و پایدار برای مشترکان در سطح این ناحیه وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: با توجه به بستر مناسب و شرایط پتانسیل اقلیمی این ناحیه به‌ویژه در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و چوئبده و همچنین وجود کریدور باد در منطقه از سیاست‌های دیگر اجرایی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان در ناحیه جنوب، استفاده از انرژی‌های نوین مانند احداث نیروگاه‌های بادی و مولدهای کوچک در منطقه بوده که در این زمینه کارهای مطالعاتی و تحقیقاتی اولیه و تکمیلی انجام شده است.

مدیر امور بهره برداری ناحیه جنوب شرکت برق منطقه‌ای خوزستان در زمینه آموزش کارکنان ناحیه نیز گفت: نیروی انسانی بزرگترین سرمایه و منابع هر سازمانی است به همین دلیل به‌روزآوری علم و دانش کارکنان جزو اولویت‌های آموزشی این ناحیه است که با برنامه ریزی منظم و پیگیری اجرای این دوره‌های آموزشی نه تنها عامل ارتقا دانش و مهارت‌ها، افزایش کارایی، کاهش حوادث و افزایش ایمنی درکار می‌شود بلکه باعث ایجاد رضایت شغلی این افراد نیز خواهد شد.

جعفری ادامه داد: با توجه به حساسیت و اهمیت کار در این ناحیه و در راستای انجام وظایف محوله، از تمام کارکنان زحمتکش، پرتلاش و خستگی ناپذیر امور بهره برداری ناحیه جنوب تشکر و قدردانی می‌کنم.

امور بهره برداری ناحیه جنوب جزو نواحی 9گانه معاونت بهره برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان است که بخشی از وظایف این معاونت شامل هدایت و نظارت بر بازنگری، اصلاح و اجرای دقیق دستورالعمل‌های بهره برداری، ایمنی، رویه‌ها و روش‌های اجرایی  شبکه انتقال و فوق توزیع زیرپوشش برق منطقه‌ای خوزستان است.
:
:
:
آخرین اخبار