تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۸۴۵۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بافت‌های فرسوده خوزستان در انتظار احیا
رييس انجمن صنفی انبوه​سازان مسكن خوزستان گفت:​ مساحت بافت فرسوده و نا كارآمد شهري در كل كشور حدود 120 هزار هكتار برآورد شده كه 77 هزار هكتار آن مربوط به بافت فرسوده شهري است و 6 هزار هكتار از این میزان  به خوزستان اختصاص دارد.

فرشید پورحاجت با اشاره به سهم حدود 1500 هكتاری کلانشهر اهواز از بافت‌های فرسوده شهری استان اظهاركرد:​ در این شهرستان 16 منطقه داراي بافت فرسوده و حاشيه​اي، شناسايي شده​اند كه طبق برنامه چهارم و پنجم توسعه كشور قرار بود سالانه 10 درصد از اين بافت​ها بازسازي و احيا شود اما تاکنون اين اتفاق نيافتاده است.

وي افزود:​ نوسازي و بازسازي بافت‌های فرسوده نياز به اهتمام مردم و بخش​هاي خصوصي دارد و مردم بايد به تحقق اين امر كمك كنند زيرا خانه​هاي موجود در این نوع مناطق، امن محسوب نمي​شوند. با توجه به اين‌كه کشور ما زلزله خيز است اگر اين بازسازي​ها صورت نگيرد، حوادث و تبعاتی در انتظار ساکنان این نوع مناطق خواهد بود.

پورحاجت تصریح کرد: ارگان‌هایی همچون شهرداري و معاونت عمراني استانداری مي‌توانند نقشي بسيار موثری در زمینه احیای بافت‌های فرسوده داشته باشند. استانداري، شهرداري و اداره راه و شهرسازی به عنوان  ارگان‌های متولي، بايد با تشکیل ستاد باز آفريني بافت​هاي فرسوده در استان و برگزاري جلسات مربوطه به بازسازي اين بافت‌ها كمك كنند.

وی در خصوص برنامه‌های انجمن انبوه سازان مسكن خوزستان براي بازسازي مناطق فرسوده اظهارکرد: بايد مناطقي در اهواز به صورت پايلوت انتخاب شود تا اين مناطق را به صورت بلوكي احيا كرد و ​احداث شركت​هاي تسهيل‌گر و همكاري انبوه​سازان مي​تواند در احياي بافت​هاي فرسوده اهواز موثر باشد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار