تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۸۴۵۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آبادان آماده اجرای طرح گردشگری آبی است
معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان گفت: شهرستان آبادان در نوروز 94 طبق دستور پیشین استاندار آماده اجرای طرح گردشگری آبی در آب‌های داخلی منطقه است.

عزیزالله شهبازی افزود: با توجه به تاکید مقتدایی مبنی بر استفاده از سواحل و آبراه‌های استان برای ایجاد محیط‌های مفرح برای مردم این ماموریت به فرمانداران شهرهای ساحلی ابلاغ شد.

وی ادامه داد: فرمانداری آبادان در این زمینه بلافاصله جلسات مختلفی با مشارکت کلیه دستگاه‌های ذیربط  تشکیل داد و امکانات محلی از جمله بندری، شیلاتی، دریابانی و غیره تجمیع و سازماندهی شد. در بندر آبادان فضاهای مورد نیاز از جمله اسلکه ساماندهی و همچنین لنج‌های سنتی مورد نیاز و امکانات لازم در هر لنج تهیه و برنامه‌ریزی شد.

فرماندار ویژه آبادان گفت: اولین سفرهای دریایی با لنج‌های سنتی به صورت نقطه به نقطه از اسکله آبادان به مقصد اروند کنار و چوئبده و بالعکس انجام می‌شود و سقف ساعتی هر سفر حداقل یک و حداکثر سه ساعت است.

شهبازی توضیح داد: برای ثبت نام مسافران سایتی طراحی و به فرمانداری و بندر دریانوردی آبادان معرفی می‌شود که آدرس آن متعاقبا به اطلاع مردم می‌رسد.

وی همچنین اظهار داشت: در هفته آینده ناخدای این لنج‌ها آموزش‌های لازم را برای انجام این سفرهای دریایی  فرامی‌گیرند.

 فرماندار ویژه آبادان تاکید کرد: این فرمانداری متعهد است تمام ابتکارات و خلاقیت‌هایی که از سوی استاندار برای توسعه شهرستان در نظر گرفته شده را به فوریت عملیاتی و اجرایی کند.

شهبازی یادآوری کرد: ما در شهرستان آبادان گردشگری صنعتی نیز داریم و علاقه‌مندان و مهمانان نوروزی می‌توانند از مراکز صنعتی از جمله پالایشگاه نفت آبادان و سایر اماکن صنعتی دارای قدمت تاریخی در منطقه دیدن کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار