تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۸۴۵۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ظهر امروز انجام شد
برگزاری کنفرانس مدیریت بلایا در اهواز
«کنفرانس مدیریت بلایا» در بیمارستان امام خمینی اهواز برگزار شد.

کنفرانس مدیریت بلایا ظهر امروز در محل بیمارستان امام خمینی شهر اهواز برگزار شد.

استادیار و متخصص طب اورژانس بیمارستان امام خمینی اهواز در این کنفرانس اظهار داشت: هدف از برگزاری این کنفرانس، آموزش صحیح طریقه و روش برخورد با بلایا است تا بتوانیم در مواقع ایجاد هرگونه بلایا، آمادگی لازم برای برخورد و مدیریت شرایط را داشته باشیم.

علی خوانین با اشاره به بروز مشکلات تنفسی اخیر در شهرستان اهواز، افزود: با توجه به اینکه در چند سال اخیر در استان خوزستان و به ویژه شهرستان اهواز شاهد ایجاد مشکلات تنفسی ناشی از ریزگردها و بارندگی بوده و مراجعه متعدد بیماران به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را به دنبال داشت، باید پیش‌تر، پروتکل‌هایی برای مواقع بروز بلایا وجود داشته باشد تا در هنگام روبرو شدن با شرایط خاص و ویژه، دچار دستپاچگی نشده و با آمادگی بتوانیم انجام وظیفه کنیم.

وی، آگاهی دادن به کارکنان بیمارستان در زمینه مدیریت بلایا را از دیگر اهداف برگزاری این کنفرانس عنوان کرد و افزود: تشکیل ستاد بحران در بیمارستان‌ها ضروری است.

خوانین، یکی از لازمه‌های مدیریت در هنگام مواجهه با بلایا را وجود ستاد بحران در مراکز درمانی دانست و عنوان کرد: به همین منظور بر اساس سازماندهی و استانداردهای موجود، وظایف و مسئولیت افراد در هنگام روبه‌رو شدن با چنین شرایطی باید از قبل تعریف و مشخص شود.

استادیار و متخصص طب اورژانس بیمارستان امام خمینی در پایان، به وجود کمیته بحران در این بیمارستان اشاره کرد و گفت: در مرکز آموزشی درمانی امام خمینی اهواز، ستاد بحران به شکل اصولی و با رعایت استانداردها تشکیل شده تا در زمان بروز شرایط خاص، بتوانیم با آمادگی این ستاد، و کنفرانس‌ها و برنامه‌های آموزشی مستمری که برگزار می‌شود، به خوبی از عهده مدیریت آن و ارائه خدمات درمانی بهینه برآییم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار