تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۸۴۶۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افتتاح دفتر پلیس + 10 هندیجان در آینده نزدیک

فرماندار هندیجان از افتتاح دفتر پلیس + 10 این شهرستان در آینده نزدیک خبر داد.

احمد جعفری‌نسب  اظهار داشت: پس از 36 سال با مشارکت مردمی و اعتبارات شهرستانی، کار لایروبی رودخانه زهره (هندیجان) انجام و نزدیک به 25 شناور غرق شده که سال‌های زیادی باعث دردسر برای شناورهای تجاری و صیادی ایجاد کرده بودند، از آب بیرون کشیده شد.

وی در ادامه عنوان کرد: این اقدام با تخصیص مبلغ بسیار ناچیز انجام گرفته که همچنان ادامه خواهد داشت.

فرماندار هندیجان گفت: لایروبی رودخانه زهره رنگ و رونق اقتصادی را به شهرستان بازگردانده و مطمئنا آثار و برکات آن به زودی در زندگی شهروندان مشاهده خواهد شد.

جعفری‌نسب با اشاره به عدم استقرار بعضی از ادارات و سازمان‌ها در هندیجان پس از گذشت 13 سال از شهرستان شدن هندیجان عنوان کرد: طی سال جاری، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی که عمده کار مردم شهرستان به‌ویژه کشاورزان و لنج داران با این شرکت است و مردم باید برای حتی گرفتن حواله یا دفترچه سوخت به ماهشهر مراجعه می‌کردند و اداره گردشگری و میراث فرهنگی، در هندیجان مستقر شدند.

این مسئول اضافه کرد: همچنین برای استقرار اداره ثبت اسناد و املاک ساختمان، محل و چارت سازمانی مشخص شده که در آینده نزدیک، در هندیجان مستقر می‌شود.

فرماندار هندیجان تاکید کرد: در ارتباط با راه‌اندازی دفتر پلیس + 10 مجوز اخذ شده و در مراحل پایانی قرار دارد و به صورت ویژه این کار را از طریق تهران پیگیری کرده که فقط برخی از کارها نظیر استعلام افراد که از عهده ما خارج است، باقیمانده که آن هم امیدوارم در سال جدید با استقرار دفتر مذکور رفع شود.

جعفری‌نسب ادامه داد: برای استقرار اداره اوقاف نیز در حال پیگیری هستیم و در سال جدید هم پیگیر اداره حفظ  محیط زیست خواهیم شد تا در شهرستان مستقر شوند.

وی در مورد وضعیت بحرانی آب رودخانه زهره خاطرنشان کرد: جلسات و پیگیری‌های مکرر در ارتباط با وضعیت آب در منطقه صورت گرفته که در همین راستا سد کوثر در بهمن ماه باز و آب در رودخانه جاری شد که البته قرار بر این است آب سد در دو نوبت (بهمن‌ و اسفندماه سال جاری) باز شود.

فرماندار هندیجان خاطرنشان کرد: هر چند که تحقق این امر برای کشاورزان دیگر فایده‌ای ندارد، ولی باید آب در رودخانه جریان داشته باشد تا مشکلی در تامین آب مردم شهرستان پیش نیاید.

جعفری‌نسب در ارتباط با تغییرات مدیریتی در هندیجان ادامه داد: هم‌اکنون در حال ارزیابی مدیران شهرستان هستیم و قطعا در سال جدید تغییراتی خواهیم داشت و از تجربیات مدیران جدید جهت پیشرفت هندیجان استفاده خواهیم کرد.

این مسئول در پایان متذکر شد: در بحث بیمارستان و مشکلات بهداشتی و درمانی مردم نیز با سفری که به تهران و در دیدار با معاون وزیر بهداشت و درمان داشتیم، مبلغ 37 میلیارد ریال اعتبار ویژه برای تجهیز بیمارستان اعم از بحث نیروی انسانی تا پزشک و پرستار و غیره در بخش جراحی تخصیص داده شده است.

مرجع / فـارس
برچسب ها: پلیس+10 ، هندیجان
:
:
:
آخرین اخبار