تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۸۴۶۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرمانده انتظامی خرمشهر خبر داد
تردد بیش از یک‌میلیون نفر از مرزهای خرمشهر در سال 93

فرمانده انتظامی خرمشهر از وقوع 300 فقره تخلف رانندگی و تردد بیش از یک‌میلیون نفر از مرزهای شهرستان در سال 93 را خبر داد.

نادر سهیلی اظهار کرد: در هفته گذشته شاهد تغییر فرمانده نیروی انتظامی کل کشور با حکمی از سوی فرمانده کل قوا بوده‌ایم، که در این حکم بر اهمیت بحث راهنمایی و رانندگی تاکید شده است.

وی در ادامه به ارائه آماری از عملکرد نیروی انتظامی خرمشهر در بحث راهنمایی و رانندگی پرداخت و گفت: تعداد کل تخلفات رانندگی در 10 ماهه گذشته سال جاری، رقمی معادل 60 هزار و 393 فقره بوده که 52 هزار و 350 برگه جریمه نیز صادر شده است.

فرمانده انتظامی خرمشهر، تعداد کل تصادفات در این مدت را 300 فقره با 394 مجروح اعلام کرد و افزود: از این تعداد، 120 فقره تصادف خسارتی و 100 فقره جرحی با 294 مجروح بوده است.

سهیلی اضافه کرد: همچنین 11 فقره تصادف فوتی با 12 نفر متوفی گزارش شده که این آمار در سال گذشته 10 فقره با 14 مورد منجر به فوت بوده است.

وی از بازخواست فرمانده پلیس راهور خرمشهر طی دو نوبت به علت آمار بالای تصادفات در این شهر خبر داد و گفت: پلیس راهور یکی از ارگان‌های دارای نقش در کاهش این آمار است که باید در حوزه مسئولیتی خود پاسخگو باشد اما این نهاد انتظامی به تنهایی قادر به تاثیرگذاری کامل نخواهد بود.

سهیلی به نقش سایر ارگان‌ها در کاهش آمار تصادفات تاکید کرد و متذکر شد: نصب علائم راهنمایی و رانندگی در بسیاری از موارد کارساز است اما در برخی از مواقع این‌چنین نیست و باید عوامل دیگر و اقدامات دیگر ارگان‌ها نیز اعمال شود.

*جاده آبادان ـ خرمشهر دارای بیشترین آمار تصادفات

فرمانده انتظامی خرمشهر، جاده آبادان ـ خرمشهر را دارای بیشترین آمار تصادفات اعلام کرد و علت این پیشامد را به عوامل فنی جاده مرتبط دانست و گفت: مسیر میدان کوت‌شیخ تا میدان فرودگاه آبادان که در رفت و برگشت در حوزه خرمشهر است، با 76 فقره تصادف در 10 ماه امسال و با 50 تصادف جرحی با 58 مجروح و 33 فقره تصادف خسارتی و سه نفر کشته از جمله مواردی بود که آمار بالای آن را می‌توان به مسائل فنی جاده مرتبط دانست.

وی تصریح کرد: در بخش عمده این جاده، سطح جدول با سطح جاده یکسان است و امکان انحراف خودرو به لاین مخالف وجود دارد که از شهرداری خرمشهر خواستاریم به این موضوع رسیدگی کند.

سهیلی در ادامه تاکید کرد: هدف از بیان این مطالب، بیان کوتاهی ارگان خاصی نیست بلکه این انتظار وجود دارد تا با تعاون و تعامل، آنچه را برای نجات حتی یک انسان مورد نیاز است، انجام دهیم.

*بخش عمده تردد مرزی خرمشهر در ایام اربعین بوده است

فرمانده انتظامی خرمشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات نیروی انتظامی در بخش تردد مرزی در طول سال، اظهار کرد: بخش عمده تردد مرزی خرمشهر در ایام اربعین بوده که تمام دستگاه‌ها کارنامه‌ای مثبت از خود ارائه کردند.

وی از تردد یک میلیون و 336 هزار و 437 نفر از دو مرز زمینی و دریایی در 11 ماهه سال جاری خبر داد و گفت: در 11 ماهه گذشته از سال 93، یک میلیون و 336 هزار و 437 مورد تردد مرزی، شامل رفت و برگشت، ورود خارجی و ایرانی، ورود و خروج ملوان از دو مرز خشکی و آبی خرمشهر صورت گرفته است.

سهیلی تصریح کرد: از این تعداد، 333 هزار و 357 نفر را ورود خارجی، 372 هزار و 147 نفر ورود ایرانی، 326 هزار و 191 نفر خروج ایرانی و 388 نفر نیز خروج خارجی تشکیل داده و همچنین 16 هزار و 623 مورد نیز ورود و 17 هزار و 343 نفر خروج ملوان در مدت مشابه داشته‌ایم.

*خرمشهر دارای رتبه سوم استان در بحث پیشگیری از ارتکاب جرم

فرمانده انتظامی خرمشهر با بیان اینکه بر اساس فراوانی جرم در استان، 10 شهرستان به عنوان اولویت ارتکاب جرم معرفی شده‌اند که خرمشهر دارای رتبه نهم در این فهرست است، افزود: در بحث پیشگیری، خرمشهر پس از دزفول و مسجدسلیمان با 12 درصد کاهش وقوع جرم دارای رتبه سوم است.

وی با بیان اینکه اقدامات موثری در راستای کاهش آمار سرقت در خرمشهر صورت گرفته است، در ادامه مهمترین اقدامات این نهاد انتظامی را برشمرد و گفت: پوشش معابر در راستای پیشگیری از وقوع جرم، پیگیری سرقت‌های خرد با بیشترین آمار، استفاده از موسسات حفاظتی و مراقبتی و تقویت ایست‌های بازرسی از جمله اقدامات نیروی انتظامی در خرمشهر است.

سهیلی در پایان اضافه کرد: بازدید مستمر از بانک‌ها و موسسات مالی، معرفی 30 واحد انبار ضایعاتی بدون پروانه، انجام آموزش همگانی با ارائه هشدارهای اجتماعی از طریق معاونت اجتماعی نیروی انتظامی خرمشهر در رادیو مرکز آبادان، برخورد با موتورسواران و رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی و جمع‌آوری 700 جام قلیان و پلمب 64 واحد مرتبط با مصرف دخانیاتی همچون قلیان از مهم‌ترین اقدامات نیروی انتظامی خرمشهر در سال 93 بوده است.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار