تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۸۴۶۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس شورای شهرستان آبادان تاکید کرد
لزوم ساماندهی وضعیت دستفروشان آبادانی

رئیس شورای اسلامی شهرستان آبادان گفت: باید در موضوع ساماندهی دستفروشان به یک راه‌حل اساسی برسیم.

سید فیاض موسوی با قدردانی از تلاش شهردار آبادان در ایجاد بازار شب اجناس ته لنجی و پوشاک در راستای ساماندهی دستفروشان اظهار داشت: امید می‌رود تا در این زمینه شاهد افتتاح بازارهای مشابه باشیم.

وی اضافه کرد: درصد بیکاری در آبادان بسیار بالا است و مسئولان باید به خودشان بیایند و در این زمینه چاره‌اندیشی منطقی و صحیحی داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان آبادان تصریح کرد: همه ما از هیچ چیزی به اندازه بیکاری عذاب نمی‌کشیم لذا وظیفه ایجاد اشتغال مناسب و صحیح را برای مردم بر عهده داریم.

موسوی یادآور شد: دستفروشی شغل کاذبی است که نمی‌توان با گسترش آن تحت عنوان شغل به آن بها داد و در همین راستا مسئولان امر باید به فکر یک راهکاری اساسی برای رفع معضل بیکاری مردم باشند.

وی گفت: در این شرایط، ظرفیت‌ها و مراکز صنعتی و تجاری بسیار خوبی وجود دارد که با برنامه ریزی مناسب بر روی آنها می‌توان یک اشتغال پایدار و مطمئن را برای شهروندان مهیا کرد.

*سال‌هاست مصوبه احداث پالایشگاه شماره 2 آبادان خاک می‌خورد

موسوی ادامه داد: سال‌هاست که از تصویب احداث پالایشگاه شماره 2 آبادان می‌گذرد اما این موضوع تا به امروز در حد یک مصوبه باقی مانده و عملیاتی نشده است.

به گفته رئیس شورای اسلامی شهرستان آبادان، با آغاز به‌کار ساخت این پالایشگاه و ادامه کار آن، بیش از 6 هزار نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم می‌توانند مشغول به کار شوند.

وی با بیان اینکه شورا با همکاری شهرداری درصدد ایجاد محیط‌های مناسب برای دستفروشان جهت عرضه کالاهایشان است، افزود: شهر آبادان دیگر بیش از این ظرفیت افزایش دستفروشان را ندارد، ضمن آنکه فضاهایی را که آنها برای عرضه کالاهایشان انتخاب می‌کنند به طور عمده مشکلاتی را برای شهروندان در هنگام تردد ایجاد می‌کند.

موسوی تصریح کرد: دستفروشان باید بدانند که ما نیز مشکل آنان را به لحاظ بیکاری می‌دانیم اما نباید این مسئله مشکلات حادتری را برای کل شهر ایجاد کند.

*دستفروشان مانعی برای تردد خودروهای ایمنی و آتش‌نشانی

رئیس شورای اسلامی شهرستان آبادان با اشاره به حادثه تلخ آتش سوزی مجتمع تجاری کادوس چهار در خیابان امام که به بازار ته لنجی‌ها نیز معروف است یادآور شد: چنانچه خدای ناکرده حادثه‌ای مشابه در این خیابان رخ دهد نیروهای امدادی و آتش نشانی چگونه می‌توانند از میان این اجتماع تنگاتنگ دستفروشان در خیابان امام به موقع به محل حادثه برسند.

وی در پایان، بار دیگر خواستار ارائه یک راهکار اساسی و منطقی از سوی مسئولان امر در جهت ساماندهی دستفروشان شد.

 به رغم صدور حکم قضایی مبنی بر ساماندهی دستفروشان به شکل جابجایی آنها از هسته مرکزی و نقاط دارای بافت تراکمی بالا و کم عرض به سایر نقاط حاشیه‌ای و دور از مرکز توسط شهرداری و آغاز نخست دور از این جابجایی‌ها، اما به ناگاه به دلیل آنچه تدبیر آن را نامیدند این کار در همان ابتدا متوقف شد و دستفروشان بیش از پیش، در خیابان‌های اصلی و هسته مرکزی شهر که خیابان‌های کم عرضی نیز دارند اقدام به پهن کردن بساطشان کرده‌اند.

برچسب ها: آبادان
:
:
:
آخرین اخبار