تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۸۴۶۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تشکیل ستاد ویژه هماهنگی ارائه خدمات تشخیصی و درمانی توسط معاونت درمان در ایام نوروز
ستاد ویژه هماهنگی ارائه خدمات درمانی در ایام نوروز در معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تشکیل و مقرر گردید کلیه مراکز تشخیصی و درمانی استان در این ایام در آماده باش کامل باشند
ستاد ویژه هماهنگی ارائه خدمات درمانی در ایام نوروز در معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تشکیل و مقرر گردید کلیه مراکز تشخیصی و درمانی استان در  این ایام در آماده باش کامل باشند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در جمع مدیران و اعضای ستاد رها (راهگشایی، هدایت و اطلاع رسانی) اظهار داشت: ارائه مطلوب و به موقع خدمات درمانی همواره مورد تاکید ما بوده است؛ لیکن در تعطیلات نوروزی و با توجه به ورود تعداد قابل توجهی از میهمانان نوروزی به استان خوزستان، این امر از اهمیت و حساسیت بیشتری برخوردار است.
 
ایرج نظری گفت: نظارت دقیق و مستمر بر بخش های اورژانس بیمارستان ها و فعالیت شبانه روزی همکاران ستاد رها بویژه جهت نظارت بر اعزام های بین بیمارستانی بسیار ضروری است.
 
وی با معرفی کریم ابراهیمی بعنوان دبیر ستاد هماهنگی ارائه خدمات درمانی در تعطیلات نوروزی، تصریح کرد: اطلاع رسانی گسترده و قابل قبول به میهمانان نوروزی نیز سهم عمده ای در افزایش رضایتمندی مراجعان به مراکز درمانی خواهد داشت و سردرگمی آنها را بهنگام نیاز به دریافت خدمات درمانی کاهش خواهد داد.
 
ابراهیمی دبیر ستاد رها نیز در این جلسه گفت: امیدواریم در تعطیلات شیرین نوروزی، کام هیچکدام از هموطنان و هم استانی های عزیز با بیماری تلخ نشود. با این حال در صورتی که خدای ناکرده بنا به هر دلیلی به مراکز درمانی سرپایی و یا بستری مراجعه داشته و با مشکلی مواجه شدند، می توانند طی تماس تلفنی به ما گزارش دهند و منتظر پاسخ و نتیجه پیگیری انجام شده باشند. به این منظور لازم است شماره تلفن های 3110، 1490، 1590، 1690 و 33389183 را برای مواقع ضروری به خاطر بسپارند.

وی اظهار داشت: سامانه تلفنی3110 آماده دریافت کلیه شکایات مربوط به تعرفه، بهداشت و نظافت، تجهیزات پزشکی، رفتار و نوع برخورد، امکانات رفاهی و موارد مشابه در مطب ها و مراکز سرپایی و کلیه ی شکایت های غیر تعرفه ای  بیمارستان های مختلف اعم از دولتی، خصوصی و خیریه است.
 
دبیر ستاد رها افزود: سامانه تلفنی 1490 نیز جهت مشاوره دارویی، سوال در خصوص داروهای کمیاب و شکایات مربوط به بهداشت محیط آماده پاسخگویی است.

ابراهیمی ادامه داد: سامانه تلفنی 1590جهت رسیدگی به کلیه شکایات مربوط به بیمارستانهای دانشگاهی در  موارد سرپایی، بستری، تعرفه و نارضایتی از خدمات ارائه شده با تاکید بر طرح تحول نظام سلامت آماده پاسخگویی است.

وی بیان نمود: سامانه 1690 (تلفن و وب سایت) شکایات مبنی بر اضافه دریافتی از بیماران به هر شکل در بیمارستان های غیردانشگاهی (اعم از دولتی، خصوصی و خیریه) و هرگونه دریافت وجه از بیماران در مطب جهت انجام مشاوره یا بمنظور ارجاع و بستری و انجام اعمال جراحی و یا پروسیجرهای تشخیصی و درمانی در کلیه بیمارستان ها را مورد رسیدگی قرار می دهد.

دبیر ستاد هماهنگی ارائه خدمات درمانی در نوروز گفت: همچنین شماره تلفن 33389183 شماره تلفن اختصاصی ستاد رها (راهگشایی، هدایت و اطلاع رسانی) دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بوده که دریافت و پیگیری مشکلات اورژانس و موارد مربوط به بخش های ویژه را برعهده دارد.

وی در پایان ضمن آرزوی سلامتی و تندرستی برای همه هموطنان اعلام نمود: با استفاده از این سامانه ها، هر کدام از هم استانی ها و هموطنان عزیز می توانند بازرسان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به منظور ارائه خدمات بهتر و با کیفیت تر باشند.

گفتنی است بسیج نوروزی مراکز تشخیصی و درمانی استان از 27 اسفندماه سال جاری آغاز شده و تا 94/1/15 ادامه دارد. همچنین در این مقطع زمانی و با هماهنگی صورت گرفته با سازمان نظام پزشکی استان، 25 درصد مراکز تشخیصی و درمانی سرپایی خصوصی نیز فعال خواهند بود.
:
:
:
آخرین اخبار