تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۸۴۶۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار شوش خبر داد
تمهیدات برای اسکان مسافران نوروزی در شوش

فرماندار شوش از اختصاص 100 تخته چادر جهت اسکان مسافران نوروزی در این شهرستان خبر داد.

 رضا نجاتی در نشست مشترک شورای تامین، اعضای اجرایی ستاد هماهنگی خدمات سفر و کمیته حوادث غیرمترقبه شهرستان شوش از هماهنگی و هم‌افزایی‌های صورت گرفته در جهت استقبال از مهمانان نوروزی و کاروان‌های راهیان نور در روزهای پایانی سال خبر داد و اظهار کرد: همه طرح‌های امنیتی، ترافیکی و خدماتی در این شهرستان فراهم است.

وی افزود: در جهت ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی و کاروان‌های راهیان نور لازم است دستگاه‌‌های اجرایی شهرستان در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند.

فرماندار شوش خاطرنشان کرد: تجهیزات و وسایل نقلیه از جمله اورژانس 115 و مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان از آمادگی کامل در ایام نوروز برخوردار است.

نجاتی، به اختصاص 100 تخته چادر جهت اسکان مسافران نوروزی اشاره کرد و گفت: این تعداد توسط شهرداری شوش و در کمپ و سایت نوروزی مستقر در پارک میراث فرهنگی پیش شده‌اند.

وی اضافه کرد: کار تجهیز مدارس و کلاس‌های درس برای اسکان مسافران نوروزی به اتمام رسیده و در این خصوص 50 فضای آموزشی در قالب 420 کلاس درس و همچنین 17 حسینه و مسجد در نظر گرفته شده است.

*تهیه بروشور و نصب تابلوهای راهنمای مسافران

نجاتی با اشاره به تهیه بروشور و نصب تابلوهای راهنمای مسافران تصریح کرد: تامین آب و برق سایت‌های اسکان مسافران نوروزی نیز توسط دستگاه‌های خدمات‌رسان صورت گرفته است.

فرماندار شوش از آمادگی جمعیت هلال احمر شهرستان در ایام نوروز خبر داد و افزود: پنج پایگاه نوروزی در جهت راهنمایی، خدمات رسانی و امداد و نجات توسط این جمیعت فعال است.

وی در ادامه با تاکید بر مدیران شرکت‌های صنعتی شهرستان در جهت پرداخت حقوق و معوقات قانونی کارگران و کارکنان تحت پوشش خود عنوان کرد: شرکت‌های شهرستان تمام امکانات خود را در جهت بروز حوادث غیرمترقبه احتمالی بسیج کنند.

نجاتی بیان کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی و اعضای ستاد حوادث غیرمترقبه شهرستان ضمن بررسی و آزمایش تمام امکانات و تجهیزات، از آمادگی کامل در جهت بروز هرگونه حوادث احتمالی برخوردار باشند.

*حضور مستمر شهرداران و روسای دستگاه‌های اجرایی در ایام نوروز

فرماندار شوش اضافه کرد: شهرداران و روسای دستگاه‌های اجرایی در ایام نوروز موظف به حضور مستمر در حوزه تحت نظارت خود هستند و شهرداری‌های پنج شهر حر، فتح‌المبین، الوان، شاوور و شوش ضمن ساماندهی دستفروشان سطح شهر، موضوع نظافت عمومی را در اولویت کاری خود قرار دهند.

وی اضافه کرد: شهرداران نسبت به فضاسازی مناسب نقاط مختلف، بررسی روشنایی معابر و پارک‌ها و همچنین سرویس‌های بهداشتی عمومی مکلف شده‌اند تا زمینه ایجاد بستری امن و با نشاط را برای مسافران نوروزی و کاروان‌های راهیان نور فراهم آورند.

نجاتی افزود: دستگاه‌های خدمات‌رسان در ایام نوروز ضمن ارائه خدمات مستمر حق قطع آب، برق، تلفن و گاز مشترکین را به دلیل عدم پرداخت بدهی ندارند.

فرماندار شوش تصریح کرد: دستگاه‌های دولتی از جمله جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و منابع طبیعی شهرستان که دارای اراضی ملی هستند نسبت به حفاظت و حراست از این منابع به صورت شبانه‌روزی اقدام کنند.

*پیگیری تصرف‌های غیرمجاز از طریق مراجع قضایی و انتظامی

وی تأکید کرد: در صورت مشاهده هرگونه تصرف غیرمجاز، دستگاه‌های مربوطه در اسرع وقت موضوع را از طریق مراجع قضایی و انتظامی پیگیری کنند.

فرماندار شوش گفت: نیروی انتظامی طرح‌های لازم امنیتی، انتظامی و ترافیکی را به اجرا در می‌آورد؛ پلیس راهور نیز ضمن تهیه طرح ترافیکی لازم موظف به فعال کردن کشیک‌های خود در روزهای پیش روست.

نجاتی در پایان ادامه داد: شرکت نفت در روزهای آینده اهتمام ویژه‌ای به بازرسی جایگاه‌های سوخت در سطح شهرستان خواهد داشت و در حین نظارت بر مواردی چون سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه نسبت به توزیع بروشورهای میراث فرهنگی و گردشگری برای راهنمایی مسافران نوروزی اقدام می‌کند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار