تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۸۴۷۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره میراث فرهنگی شوش:
محوطه ۴۰۰ هکتاری شوش به ثبت جهانی می‌رسد
رئیس اداره میراث فرهنگی شوش گفت: محوطه ۴۰۰ هکتاری شوش که دارای اماکن تاریخی با اهمیت است به ثبت جهانی می‌رسد.

سعید دیناروند درباره اماکن تاریخی مهم شوش اظهار داشت: محوطه 400 هکتاری شوش به دلیل داشتن اماکن تاریخی با اهمیت به ثبت جهانی خواهد رسید.

وی با اشاره به وجود بیش از 10 مکان مهم در محوطه 400 هکتاری افزود: از اماکن مهم این محوطه می‌توان به موزه شوش، قلعه آپادانا، شهر شاهی و شهر پرندگان اشاره کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی شوش درباره موزه‌های شوش گفت: موزه شوش و موزه هفت تپه همه روزه از ساعت 7 صبح تا 9 شب آماده‌ برای بازدید مسافران و گردشگران نوروزی است.

وی با اشاره به اینکه برخی از اماکن زیر نظرمالکیت اوقاف هستند بیان کرد: آستان مقدس دانیال نبی (ع) و عبدالله بن علی (ع) با مالکیت اوقاف هستند که البته جزو اماکن پر بازدید شهرستان شوش هستند.

دیناروند با بیان اینکه رودخانه‌های زیبای دز و شاپور از جاذبه‌های گردشگری شوش هستند، گفت: به منظور جذب گردشگر در سواحل شوش ایستگاه‌های ش‌تر سواری و اسب سواری برپا می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی شوش بیان کرد: نمایشگاه کمیسیون بانوان جنب موزه شوش و نمایشگاهی جنب بازارچه شوش برای معرفی اثار صنایع دستی و فرهنگی به گردشگران و مسافران نوروزی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه نشریاتی برای معرفی آثار باستانی و میراث فرهنگی شهرستان شوش منتشر شده است، اظهار داشت: در سطح شهر بستری مناسب برای پذیرایی از گردشگران ومسافران نوروزی فراهم شده است.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار