تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۸۴۷۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
روزانه 3000 نفر از مرکز فرهنگی دفاع مقدس در خرمشهر دیدن می‌کنند
مدیر مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر گفت: از ۲۰ اسفند تاکنون بازدید از مرکز فرهنگی دفاع مقدس و موزه جنگ خرمشهر افزایش ۵۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.
 
عبدالمجید عقیلی اظهار کرد: از ۲۰ اسفند تاکنون بازدید از مرکز فرهنگی دفاع مقدس و موزه جنگ خرمشهر افزایش ۵۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.
 
وی افزود: با توجه به آیین سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) در ایام نخست نوروز ، پیش‌بینی می‌شود حضور مردم و کاروان‌های راهیان نور و بازدید از موزه جنگ به طور متوسط به هفت الی هشت هزار نفر در روز برسد.
 
وی از حضور ۱۲۰ نفر از اتباع خارجی در مرکز دفاع مقدس خرمشهر خبر داد و گفت: اتباع خارجی عمدتا از کشورهای آسیایی و بعضا از کشورهای اروپایی هستند.
 
عقیلی با اشاره به نظر سنجی از بازدیدکنندگان از موزه جنگ خرمشهر گفت:این نظر سنجی بیانگر اظهار تاسف عمیق اتباع خارجی به خاطر مصیبت سنگینی است که بر مردم ایران در هشت سال جنگ حادث شده است.
 
موزه جنگ خرمشهر دارای پنج تالار است که شامل تالار شرایط بحران قبل از شروع جنگ و هجوم اولیه ارتش بعث، حماسه ۴۵ روزه مقاومت ، شرایط اشغال خرمشهر ، عملیات بیت المقدس و آزادسازی همچنین بازگشت مردم به خرمشهر است.
 
علاوه بر این تابلوهای گرافیکی و آثار حجمی امکان انتقال مفاهیم دفاع مقدس و همچنین آثار و ادوات به جا مانده از نیروهای بعثی و آثاری از شهدای شاخص و محوری خرمشهر و تصاویر ۴۵ روزه مقاومت و ایستادگی در عملیات آزادسازی خرمشهر نیز در معرض دید قرار گرفته است.
 
وی با اشاره به طرح توسعه تکمیلی موزه جنگ خرمشهر گفت: در طرح توسعه مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر در سال ۹۴ شامل دیوار پردیس شهدا و تصاویر سنگ نوشته و مجسمه های برنزی از شهدا طراحی شده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار