تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۸۴۷۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عبدالملک‌الحوثی:
آمریکا و اسرائیل پشت حوادث اخیر یمن قرار دارند
رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود گفت که آمریکا و رژیم صهیونیستی پشت رویدادهای اخیری که در یمن روی داد قرار دارند.

"سید عبدالملک الحوثی" رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود گفت که سازمان‌های شر و در راس آنها آمریکا و اسرائیل پشت رویدادهای اخیر علیه ملت یمن قرار دارند.
وی در ادامه سخنرانی خود افزود که عربستان سعودی و قطر پشت توطئه‌های نابودکننده علیه ملت‌های این منطقه و خارج از آن قرار دارند.
رهبر جنبش انصارالله گفت که جنایت‌های اخیر با هدف به زانو در آوردن و تسلیم شدن ملت یمن انجام می‌شود.
عبد الملک الحوثی تصریح کرد که ملت یمن در تمامی زمینه‌های امنیتی، رسانه‌ای، اقتصادی و حتی در بیرون از کشور هدف قرار گرفته است.
الحوثی اضافه کرد: برخی از گروه‌ها از تصمیم اخیر هادی برای بازگشت به پست خود پس از استعفا، سوء استفاده کردند. این امکان وجود داشت که گفت‌وگوها به نتیجه پایانی خود برسد اما برخی گروه‌ها تلاش کردند که خلاء در یمن همچنان باقی بماند.
وی افزود: درک می‌کنیم که امروز خطر بسیار بزرگ است و اقدامات رسانه‌ای که برخی در داخل و خارج از یمن در پیش گرفته‌اند تنها به تشدید درگیری‌ها منتهی می‌شود.
رهبر جنبش انصارالله گفت: هر گاه که ما یک گام به جلو برای تقویت تفاهم در یمن برداشتیم، دیگران با هدف قرار دادن ملت بدان پاسخ دادند. امروز توطئه‌ها و دشمنی طرف مقابل و اصرار وی برای آزار رساندن به ملت یمن کاملا آشکار شده است.
الحوثی گفت که ملت یمن حق مقابله با حملات وحشیانه و دفاع از خود و امنیت و ثباتش را دارد.
عبدالملک الحوثی اضافه کرد: رویکرد صحیح و حکمیانه و مشروع آن است که با شر و طغیان و استکبار با تلاش و دفاع و مبارزه مقابله کنیم. ما از تاریخی که طی آن و در مراحل متعدد با استکبار مقابله کردیم جدا نمی‌شویم.
وی تاکید کرد: جنایت‌ها و وحشی‌گری‌هایی که علیه ملت یمن روی می‌دهد باعث تسلیم آن نخواهد شد و تصمیم دو کمیته انقلابی و امنیتی برای بسیج عمومی مردم، اقدامی صحیح برای مقابله با خطرات است.
رهبر جنبش انصارالله گفت: این تصمیم برای مقابله با القاعده و برادرانش در یمن است.
وی به رویکرد شورای امنیت در قبال تحولات اخیر یمن نیز اشاره کرد و گفت: شورای امنیت در کنار جلادان و علیه قربانیان قرار گرفته است و این سازمان در راستای منافع مردم حرکت نمی‌کند چون نیروهای شر هدایت آن را بر عهده گرفته‌اند.
عبدالملک الحوثی در ادامه سخنرانی خود گفت به برادرانمان در جنوب تاکید می‌کنیم که به دنبال هدف قرار دادن آنها نبوده و تنها می‌خواهیم در کنار آنها بایستیم و از آنها حمایت کنیم و اقداماتی را که هادی در جنوب انجام می‌دهد تنها باعث افزایش مشکلات آنها خواهد شد.
وی تاکید کرد: همه از سوی القاعده و داعش مورد هدف قرار داریم و نباید مناطقی را برای حمایت از آنها فراهم کنیم.
الحوثی گفت: از ملت یمن دعوت می کنم که به پایگاه مبارزان و بسیج مردمی علیه تروریسم بپیوندند.
وی با اشاره به گفت‌وگوهای ملی در یمن گفت که این گفت‌وگوها نمی‌تواند تحت نظر طرفی باشد که نسبت به ملت این کشور دشمنی دارد.
یمن طی روزهای اخیر دستخوش تحولات گوناگونی بوده است.
ظهر جمعه و همزمان با برگزاری نماز جمعه در صنعاء، پایتخت چندین انفجار انتحاری روی داد.
کمیته امنیتی وابسته به جنبش انصارالله یمن از شهادت بیش از 142 نمازگزار و زخمی شدن 345 نفر دیگر در این انفجارهای تروریستی خبر داد.
پس از آن و در روز شنبه کمیته انقلابی یمن برای مقابله با تروریست‌ها در سراسر این کشور بسیج عمومی اعلام و بر ضرورت مقابله با تروریسم تاکید کرد.
کمیته عالی انقلاب همچنین از تمامی گروه‌های سیاسی این کشور دعوت کرد تا کمیته عالی امنیتی را در ادای وظیفه محوله خود در راستای حمایت از وحدت، حاکمیت و امنیت و ثبات کشور یاری کنند.
از سوی دیگر دیپلماتها گفتند که شورای امنیت امروز جلسه ای اضطراری را برای بحث درباره تحولات اخیر در یمن برگزار می کند.
این جلسه به درخواست عبدربه منصور رئیس جمهور مستعفی یمن برگزار خواهد شد.
عبدربه منصور هادی در نامه خود به نماینده فرانسه که ریاست دوره ای شورای امنیت را برعهده دارد، خواستار اعمال تحریم علیه کسانی شد که آنها را "ایجاد کنندگان ناامنی" در یمن خواند.
او همچنین در این نامه خواهان صدور قطعنامه ای الزام آور به منظور آنچه آن را "مقابله با حوثی ها و هم پیمانان آنها و توقف تجاوزگری آنها خصوصا علیه شهر عدن" دانست، شد.
عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن اخیرا از شهر صنعا به عدن گریخت و در تلاش برای تشکیل دولت خود خوانده خود با حمایت عربستان در آنجا به منظور مقابله با انقلاب مردمی به رهبری جنبش انصارالله است.
عبدربه منصور هادی در نامه اش به زعم خود، اقدامات "حوثی ها و هم پیمانان آنها را تهدید کننده صلح و امنیت در یمن، منطقه و جهان" خواند و خواستار مقابله با آن شد..
نمایندگان 15 عضو شورای امنیت در جلسه امروز گزارشی را درباره اوضاع یمن دریافت خواهند کرد که به احتمال زیاد، جمال بن عمر فرستاده سازمان ملل در امور یمن آن را از طریق ویدئو کنفرانس به این اعضا ارائه خواهد کرد.
نمایندگانی از یمن و قطر که هم اکنون ریاست شورای همکاری خلیج فارس را دارد، در جلسه سخنرانی خواهند کرد و سپس جلسه پشت درهای بسته برگزار خواهد شد.
دیپلماتها گفتند: این احتمال وجود دارد اما قطعی نیست که شورای امنیت در این جلسه بیانیه ای را صادر کرد؛ نه مصوبه ای که مذاکره درباره آن در طول چند ساعت دشوار خواهد بود.
:
:
:
آخرین اخبار