تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۷
کد خبر: ۸۴۷۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
داعش سعي دارد این شهر را کوباني دوم کند!
گروه تروریستی « داعش» سعی دارد منطقه راس العین سوریه را به کوبانی دوم تبدیل کند.

به گزارش انتخاب و به نقل از پایگاه اینترنتی این روزنامه چاپ امارات، گزارش های متعدد حاکی از آغاز حمله داعش به شهر «راس العین» سوریه نزدیک مرزهای ترکیه است. این درحالیست که پیش از این حومه راس العین شاهد نبردهایی بوده است. راس العین با شهر جیلان پینار که نزدیک مرزهای ترکیه قرار دارد، هم مرز است. این شهر نیز شاهد درگیری هایی بین افراط گرایان و نیروهای کرد بوده است.

نشریه «فارین افرز» در جدید ترین گزارش خود در این خصوص نوشت شهر راس العین و روستاهای اطراف آن تحت سلطه حزب اتحاد دموکراتیک سوریه قرار دارند. این حزب، یک حزب کرد وفادار به حزب کارگران کردستان است که منشا ترکی دارد.

ممکن است پیشروی تشکیلات داعش به سمت راس العین تلاشی برای تامین امنیت نقطه ارتباطی مهم دیگری با مرزهای ترکیه برای عبور غیرقانونی مجدد جنگجویان خارجی به سوریه و میز امداد رسانی باشد که به علت تشدید تدابیر امنیتی مقامات ترکیه و سیطره روز افزون حزب اتحاد دموکراتیک بر مناطق وسیع تری از مرزهای سوریه و ترکیه سخت تر شده است.

گزارش های ویژه درباره شهر «راس العین» در حالی منتشر می شوند که حملات داعش در عراق رو به افزایش است و دولت ترکیه در آن سوی مرزها همچنان در حال انجام مذاکرات فشرده با نیروهای پیشمرگ و حزب اتحاد دموکراتیک به منظور رسیدن به حل و فصل سیاسی برای مشکل حاد کردها است.

البیان در پایان نوشت تلاش داعش برای تبدیل کردن شهر راس العین به «کوبانی دوم»، در صورت به نتیجه نرسیدن،عواقبی با ابعاد متعدد برای منطقه خواهد داشت و یکی از این عواقب گریبانگیر روند مذاکره کردها در ترکیه خواهد شد.
:
:
:
آخرین اخبار