تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۷
کد خبر: ۸۴۷۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مک‌کین سازمان ملل را تهدید کرد
سناتور جمهوریخواه و جنگ‌طلب آمریکایی اعلام کرد درصورت تصویب قطعنامه‌ای با محوریت تشکیل دولت فلسطین آمریکا باید در حمایت مالی از سازمان ملل تجدیدنظر کند. 

به گزارش تسنیم به نقل از یدیعوت آحارونوت، جان مک کین، سناتور جمهوریخواه آمریکایی امروز (یکشنبه) اعلام کرد که کنگره آمریکا باید درصورتی که شورای امنیت قطعنامه‌ای را درمورد دولت فلسطین تصویب کند، در حمایت مالی سازمان ملل بازنگری کند.

مک‌کین در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌ان‌ان اعلام کرد که باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا نباید به چنین قطعنامه‌ای حتی فکر کند..

مک‌کین درحالی چنین مسئله‌ای را مطرح کرده که اظهارات چند روز گذشته بنیامین نتانیاهو درباره تشکیل دولت فلسطین موجب افزایش تنش میان روابط آمریکا و رژیم صهیونیستی شده است.

نتانیاهو طی روزهای اخیر دیدگاه‌ های متفاوتی درباره موضوع فلسطینیان بیان کرده است. او قبل از انتخابات با تشکیل کشور فلسطینی اعلام مخالفت کرده بود ولی جمعه گذشته در گفت‌وگو با رادیویی آمریکایی اعلام کرد موضع خود را تغییر نداده ولی شرایط برای تشکیل یک کشور فلسطینی فراهم نشده است.

اوباما نیز در گفت‌وگو با روزنامه آمریکایی «هافینگتون پست» از نتانیاهو بابت اظهاراتش درباره رای دادن اعراب اسرائیلی‌تبار انتقاد و تصریح کرد شکاف عمیقی که در روابط بین اسرائیل و آمریکا به وجود آمده است، به زودی ترمیم نخواهد شد.

:
:
:
آخرین اخبار