تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۱
کد خبر: ۸۴۷۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تغییر سیاست آمریکا در قبال رژیم اسرائیل
سفیر آمریکا در اسرائیل اعلام کرد که اظهارات نتانیاهو درباره دولت فلسطین بسیار گیج‌کننده است و باعث ایجاد تردید درباره موضع اسرائیل خواهد شد.

 به گزارش شبکه آی24، دن شاپیرو، سفیر آمریکا در اسرائیل  امروز (یکشنبه) در واکنش به اظهارات اخیر نتانیاهو درباره عدم حمایت از یک دولت فلسطینی اعلام کرد که آمریکا چاره‌ای جز بازنگری در سیاستهای خود درقبال اسرائیل را ندارد.

وی در مصاحبه با رادیو ارتش اسرائیل دراین باره اعلام کرد: تا زمانی که آن اظهارات مطرح شود این موضوعات موضع اسرائیل نبود. این مسئله گیج کننده است و باعث ایجاد تردید درباره موضع اسرائیل خواهد شد.

شاپیرو در ادامه گفت: سوالی که همچنان بر روی آن تمرکز داریم چگونگی پیشرفت برای یافتن راه‌حل دو دولتی است.

پیش از این «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا بار دیگر از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل انتقاد و گفته بود طفره رفتن نتانیاهو از تلاش‌ها برای حل مناقشه اسرائیلی‌ها و فلسطینیان بر اساس تشکیل دو دولت، انجام مذاکرات جدی برای حل این موضوع را «دشوار کرده است.»

رئیس جمهوری آمریکا که این سخنان را در گفت‌وگو با روزنامه آمریکایی «هافینگتون پست» ایراد می‌کرد، از نتانیاهو بابت اظهاراتش درباره رای دادن اعراب اسرائیلی‌تبار انتقاد و تصریح کرد شکاف عمیقی که در روابط بین اسرائیل و آمریکا به وجود آمده است، به زودی ترمیم نخواهد شد.

اوباما در این گفت‌وگو که روز جمعه انجام شد، درخصوص تماس تلفنی روز پنجشنبه خود با نتانیاهو که -2 روز پس از انتخاب دوباره وی به سمت نخست‌وزیری اسرائیل انجام شد- گفت: «من به وی اعلام کردم که ما همچنان عقیده داریم اگر اسرائیل خواهان دولتی یهودی و دموکرات است راه حل دو کشور، تنها راه حل برای تضمین امنیت بلند مدت آن است.»
:
:
:
آخرین اخبار