تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۸۴۷۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پر کردن اوقات فراغت نوروز با کتاب
ایام تعطیلات نوروز فرصت بسیار مناسبی برای مطالعه در زمینه های مورد علاقه ایست که در طول سال مجالی برای آن ها نداشته ایم. کتاب اُسوه اهوازهفت کتاب در موضوعات مختلف را به شما پیشنهاد می کند تا در این ایام بتوانید در موضوع مورد علاقه تان به مطالعه بپردازید.
 
ایام تعطیلات نوروز فرصت بسیار مناسبی برای مطالعه در زمینه های مورد علاقه ایست که در طول سال مجالی برای آن ها نداشته ایم. کتاب اُسوه اهوازهفت کتاب در موضوعات مختلف را به شما پیشنهاد می کند تا در این ایام بتوانید در موضوع مورد علاقه تان به مطالعه بپردازید.
 
کودکان

محمد صلی الله علیه و آله مثل گل بود: آموزش سبک زندگی پیامبر (ص) به کودکان/ مولف حیدی ابهری

این کتاب اثری برای آموزش سبک زندگی پیامبر (ص) به کودکان است. این مجموعه، هر چهار حوزه ارتباط با خدا، ارتباط با خود، رتباط با خلق (مردم) و ارتباط با خلقت را شامل می شود و چهل محور اصلی در سبک زندگی را با کودکان در میان می گذارد.
ساختار اثر حاضر به گونه ای طراحی شده که کودکان، حضور پیامبر صلی الله علیه و آله را در زندگی عادی خود حس کنند و به راحتی بتوانند از آن حضرت الگو بگیرند.

گفتنی است کتاب «محمد صلی الله علیه و آله و سلم مثل گل بود»، علاوه بر آموزش سبک زندگی پیامبر (ص)، به رشد تفکر کودکان و پرورش هوش اخلاقی آنان نیز کمک می کند.

نوجوانان


مترسک مزرعه آتشین/ داوود امیریان

این اثر یادآوری خاطرات کودکی‎ها و اتفاقات دوران مدرسه است و بازتاب حسی و تجربی آن در اتصال با رشادت‎هایی که در حساس‎ترین وقایع روزهای سخت دفاع مقدس که بروز مردانگی شخصیت داستان از نوجوانی رنجور و ضعیف، مخاطب را متحیر و شیفته می‎سازد.
تمامی ظرافت نویسنده‎ی این داستان، در شیفتگی مخاطب برای دنبال نمودن وقایع، متأثر از حواس ملموس با داستان است که این اثر را جذاب ساخته است.

در بخشی از این داستان که مربوط به حضور او در شب عملیات و میدان مین است می خوانیم: «خمیده خمیده حرکت می کنیم. به یک دشت می رسیم. در تاریکی به سختی حلقه های سیم خاردار را می بینم. علی رضا و دایی عزت سیم خاردارها را با احتیاط می بُرند. من و احسان دو طرف سیم خاردار بریده شده را می گیریم. علی رضا و دایی عزت جلو می خزند و کاردشان را تو زمین فرو می کنند. با اشاره علی رضا، من و احسان سینه خیز در حالی که هنوز سیم خاردارها را نگه داشته ایم، جلو می رویم. علی رضا دو طرف سیم خاردارها را به هم گره می زند. بعد با دایی عزت تندتند مین ها را خنثی می کنیم و جلو می خزیم. ناگهان یک منور در آسمان روشن می شود. هر چهار نفر به زمین می چسبیم. نفس در سینه ام حبس می شود. صورتم را در خاک فرو می کنم. بوی خاک در مشامم می پیچید. چند لحظه بعد منور خاموش می شود. دوباره حرکت می کنیم. حواسم است که دستم به سیم تله ای گیر نکند. سمت چپم پر از انواع مین های منور جهنده است. می دانم اگر یکی از مین های جهنده عمل کند، به هوا بلند شده و تا چند متر اطرافش ساچمه پرتاب می کند. به یک کانال می رسیم. حالا چشمانم به تاریکی عادت کرده است ...»

جوانان

جوان و انتخاب بزرگ / مولف: اصغرطاهرزاده

در این کتاب سه بحث زیر مطرح است:
1. جوان و انتخاب بزرگ در زندگی: که سعی شده است جوانان عزیز متوجه باشند چگونه می توانند در دوران جوانی انتخاب های خود را تا قیامت و ابدیّت خودشان وسعت دهند تا همواره در نشاط جوانی باقی بمانند.
2. من کو؟ : در این بحث با زبانی ساده و با مثال هایی در خور فهم جوانان، بحث مجردبودن روح مطرح شده است که مبنای بسیاری از معارف دینی است.
3. تأثیر روح در حرکات ورزشی: از آن جایی که امروز ورزش کردن یک ضرورت است و از طرفی خطر حضور انگیزه های غلط، ورزش را از نتیجه ای که شخص می تواند به دست آورد، ساقط می کند؛ در این بحث سعی شده است انگیزه های صحیح ورزش مدّ نظر قرار گیرد تا اولاً:جوانان ارادة دائمی برای ورزش کردن داشته باشند. ثانیاً: بتوانند از ورزش کردن، نتایج معنوی و روحانی ببرند.

عروس و داماد ها

فرهنگ خانواده / استاد علی اکبرمظاهری

این کتاب که شامل سه بخش و 30 فصل است، به مهارت‌های زندگی خانوادگی از ابتدا تا دوران کمال و کهنسالی پرداخته است

وی افزود: "فرهنگ خانواده" همانند یک دائرةالمعارف، به طرح موضوعاتی که لازمه فرهنگ حاکم بر خانواده است پرداخته و بایدها، نبایدها، آسیب‌ها و آفت‌های زندگی خانوادگی را مورد توجه قرار داده است؛ نویسنده علاوه بر این که از شیوه‌های اجرای بایدها و نبایدها و راه‌کارهای مبارزه با آفت‌ها و آسیب‌ها غافل نشده، نکته‌های کلیدی را در قالب حکایت‌هایی واقعی که از تجربه‌های مشاوره‌ای‌ است، برای خوانندگان بیان کرده است این حکایات، می‌تواند دلیلی مستند بر توصیه‌ها و راهنمایی‌های نویسنده باشد.

پدر ها و مادرها

من دیگر ما: مهارت های تربیت فرزند در دنیای امروز (دوره پنج جلدی)

در مورد تربیت فرزند کتاب های زیادی به رشته تحریر در آمده ، که هر کدام سبک و شیوه و روش خاص خود را دارا هستند. اما یکی از بهترین کتابهایی که در مورد تربیت فرزند نگاشته شده کتاب... من دیگر ما اثر حجت الاسلام شیخ محسن عباسی ولدی است که تربیت را از دیدگاه قران و روایات بررسی کرده .مطالعه این اثر انسان را از سایر کتاب های تربیتی بی نیاز میکند و یک چشم انداز تازه ای را مقابل خانواده ها ایجاد می کند.... جلد۱: آنچه در این جلد میخوانید: مشکلات تربیت در دنیای امروز/ مبانی تربیت دینی/ نقش رفتار والدین در تربیت فرزند جلد۲: آنچه در این جلد میخوانید: محبت و آثار آن در تربیت فرزند/ چرا محبت نمی کنیم؟ / دلایل اثر نکردن محبیت / شیوه های ابراز محبت جلد3: آنچه در این جلد میخوانید: آثار آزادی کودکان/آثار محدودیت های بی جا/چرا فرزندانمان را آزاد نمی گذاریم؟/هنر آزاد گذاشتن کودک و هنر محدود کردن کودک می باشد. جلد 4: آنچه در این کتاب می خوانید: رابطه بازی با محبت ورزی، چرا بازی بچه ها را جدی نمی گیریم؟، ویژگی های بازی مفید جلد 5: آنچه در این جلد می خوانید: - یادداشت پزشکان بر این کتاب - جایگاه نگاه در تربیت - پیامدهای جسمی تلویزیونی شدن - پیامدهای تربیتی تلویزیونی شدن - دلایل تلویزیونی شدن خانواده ها - برای پیشگیری و درمان تلویزیونی شدن چه کنیم؟ 

پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها

پانزده روز تا سلامتی/ جمشید خدادادی

اصلی ترین آیه در مورد غذا می گوید دقت کنید و بنگرید چه میخورید. یعنی با توجه به طبع که ارثی است و همیشگی و مزاج که با توجه به غذای خورده شده بوجود می آید غذای خود را انتخاب کنید تا همیشه بزرگترین ثروت که همان سلامتی است را از خداوند دریافت کنید.
بدن انسان بدون غذا ۴۵ روز بدون مشکل تحمل کرده و بعد از این مدت از خودش تغذیه می کند.
این کتاب خلاصه ای از تحقیقات آقای جمشید خدادادی است که طی سالیان بطور عملی انجام داده و نتیجه صد در صد گرفته .
از محتویات این کتاب می توانید فقط برای رفع بیماری یا عوض کردن نوع غذایتان استفاده کرده و خود را بهتر بشناسید البته ناگهانی همه غذایتان را تغیر ندهید بلکه مرحله به مرحله مثلا ابتدا نوشیدنیها و اگر نتیجه خوب آنرا عملا مشاهده کردید بقیه غذاها را ادامه دهید و با کپی گرفتن از این کتاب به دیگران به طور کامل انتقال دهید تا گامی برای سلامتی جهانی هر چند اندک برداشته باشیم.
خداوند در قرآن می گوید: و ما قرآن را برکت برای همگان آنان که با دقت (در ترجمه آن) مطالعه کنند قرار دادیم. پس با مطالعه قرآن بزرگترین سرمایه که سلامتی جسم و روح است را بدست آورید.

...ویژه ها...

کتاب خانواده به سبک ساخت یک جلسه مطول مطوی در محضر  مقام معظم رهبری

در منظومة نظرات راهبردی رهبر انقلاب دربارة سبک زندگی، اولین عنوانی که ایشان مطرح می‌کنند «خانواده» است. آیت‌الله خامنه‌ای، به خانواده به عنوان سلول بنیادینی می‌نگرند که بافت‌های جامعه را ایجاد می‌کند. در تنظیم این کتاب، بیش از یکصد سخنرانی آقا، مربوط به جلسات خطبه‌خوانی عقد، نشست اندیشه‌های راهبردی با موضوع زن و خانواده، دیدار مداحان در سالروز میلاد حضرت زهرا(س) و جلسات با بانوان نخبه به کار رفته است. سخنان ایشان در این کتاب حاوی مطالبی با موضوع فلسفه و اهمیت ازدواج، تفاوت نظر اسلام و غرب دربارة ازدواج، تفاوتها و جایگاه مرد و زن در خانواده و... است
:
:
:
آخرین اخبار