تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۸۴۷۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گرامیداشت عملیات فتح‌المبین در مناطق عملیاتی
مراسم گرامیداشت سالروز عملیات غرور آفرین فتح‌المبین با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده‌های شهدا و کاروان‌های راهیان نور در یادمان شهدای فتح‌المبین شوش دانیال به همت ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان برگزار شد.

در این برنامه که به مناسبت سی و سومین سالروز این عملیات برگزار شد، جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی، مسئولان محلی و زائرین راهیان نور حضور داشتند.

سردار احمد حق‌طلب رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج در این مراسم به تشریح برخی از خصوصیات عملیات فتح‌المبین پرداخت و اظهار کرد: تقارن این عملیات بزرگ با ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) سبب انتخاب رمز یا زهرا (س) برای این عملیات شد.

وی اضافه کرد: اجرای عملیات فتح‌المبین مقدمه‌ای برای فتح خرمشهر شد که اگر این عملیات به صورت گسترده صورت نمی‌گرفت آزادی خرمشهر میسر نمی‌شد.

وی بیان کرد: در دوران دفاع مقدس نیروهای نظامی ۴۰ کشور دنیا به دست رزمندگان اسلام اسیر شدند و بیش از ۴۰ کشور نیز در زمینه تجهیزات نظامی به عراق کمک می‌کردند.

وی با اشاره به دستاوردهای عملیات فتح المبین گفت: نتایج این عملیات به حدی گسترده بود که در ذهن دشمن نمی‌گنجید، بی‌شک امدادهای غیبی یار و مددکار رزمندگان اسلام در این عملیات بود.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج کشور خاطرنشان کرد: از بین بردن آتش دشمن در محور اهواز به اندیمشک و پایگاه هوایی دزفول از جمله دستاوردهای مهم این عملیات بود.
:
:
:
آخرین اخبار