تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۲
کد خبر: ۸۴۸۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خسارت باران و تگرگ به 12هزار هکتار از مزارع خوزستان
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان گفت: بارش باران و تگرگ در چند روز گذشته موجب وارد آمدن خسارت به بیش از 12 هزار هکتار از مزارع کشاورزی شهرهای شمال و شمال شرق خوزستان شده است.

محمد قاسمی نژاد افزود:توفان و تگرگ در شهرستان های ایذه ،لالی ،باغملک ،شوشتر و اندیمشک موجب خوابیدگی مزارع گندم و از بین رفتن بخشی از محصولات کشاورزی این شهرستان ها شده است.

وی میزان خسارت وارده به این مزارع را بین 50 تا 80 درصد عنوان کرد و گفت:سیلاب یک هزار هکتار از مزارع اندیمشک را نابود کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه هنوز آمار دقیقی از میزان خسارت به بخشی کشاورزی این استان جمع آوری نشده اظهار کرد:مزارع گندم ،سیب زمینی ، صیفی و درختان میوه بر اثر بارش باران و تگرگ خسارت دیده است.

قاسمی نژاد افزود: بارش تگرگ در شهرستان های شمالی و شمال شرقی استان موجب از بین رفتن شکوفه های درختان و آسیب جدی به مزارع گل و گیاه شده است.

وی بیان کرد:مزارع گندم استان خوزستان زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار دارند.

از اواخر هفته گذشته بارش شدید باران موجب سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده ها در شهرستان های شمالی استان خوزستان شده است.

بیشترین میزان بارندگی در استان خوزستان یکشنبه شب در شهرستان لالی با 76 میلی متر به ثبت رسیده که به گفته فرماندار این شهرستان این میزان بارندگی موجب خسارت 50 میلیارد ریالی به تاسیسات زیربنایی این شهرستان شده است.
:
:
:
آخرین اخبار