تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۸۴۸۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون انسانی سازمان محیط زیست وعده داد:
تدوین دو سند ملی تغییر اقلیم و گرد و غبار تا پایان خرداد 94
معاون سازمان محیط زیست از تدوین دو سند ملی در مورد تغییرات اقلیم و گرد و غبار تا پایان خرداد ماه سال جاری خبر داد.

دکتر سعید متصدی افزود: در حال حاضر محیط زیست با بحران های تغییر اقلیم و گرد و غبار که آن هم اثر و نتیجه تغییرات اقلیم است مواجه است.

وی با اشاره به مهمترین مباحث اجلاس سران تمام کشور در سال ۲۰۱۵  اظهار داشت : رسیدگی به موضوعات مرتبط با تغییرات اقلیمی و اثرات آن مهمترین و اولویت دار ترین مباحث در این اجلاس است. 

معاون انسانی سازمان محیط زیست تصریح کرد: در کشور ما رسیدگی و برنامه ریزی برای کاهش تغییرات اقلیم و مهمترین اثرات آن یعنی ریزگردها و گرد و غبار به عهده معاونت انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گذاشته شده است.

متصدی تأکید کرد: بر این اساس معاونت انسانی سازمان محیط زیست در حال حاضر تمام اسناد و مقدمات برای برنامه ریزی و عملیاتی کردن مقابله با تغییرات اقلیم و پدیده گرد و غبار را فراهم کرده است.

به گفته وی، تا پایان خرداد ماه سال جاری دو سند برای کشور تدوین می شود که یکی از آنها استراتژی ملی مقابله با تغییرات اقلیم و  دیگری سند ملی مقابله با گرد و غبار است.

معاون انسانی سازمان محیط زیست یاد آور شد: در این اسناد وظایف دستگاهها برای کاهش اثرات این پدیده ها و برنامه زمان بندی مشخص شده برای همکاری و هماهنگی دستگاههای متولی تدوین شده است.

وی افزو: تهیه این اسناد و اجرای آن در سال ۹۴ نقش موثری در کاهش اثرات تغییر اقلیم و به ویژه گرد و غبار خواهد داشت و محیط زیست مطلوب تری را برای کشور رقم خواهد زد.
:
:
:
آخرین اخبار