تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۸۴۸۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جنامی خواستار شد:
شورای سرمایه گذاری آبادان تشکیل شود
رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر آبادان خواستار تشکیل شورای سرمایه گذاری در این شهر به منظور توسعه مشاركت های بخش خصوصی در آبادان شد.

خلیل جنامی با اشاره به اینكه شهر آبادان یکی از شهرهای مهم اقتصادی استان خوزستان و کشور است، اظهار كرد: نفت و انرژی، استعداد آبزی پروری، نخیلات و صنایع کشاورزی، وجود صید و صیادی و همچنین گردشگری دریایی بخشی از ظرفیت های اقتصادی شهر آبادان است.

رئیس کمیسیون افتصادی شورای اسلامی شهر آبادان ادامه داد: با توجه به پتانسیل های ایده آل اقتصادی در شهر آبادان و همچنین وجود راه های مواصلاتی از قبیل هوایی، ریلی، زمینی و دریایی پیشنهاد می شود تا شورای سرمایه گذاری آبادان تشکیل شود.

جنامی تصریح کرد: تشکیل شورای سرمایه گذاری آبادان می تواند به ایجاد فرصتهای شغلی در منطقه و رونق کسب و کار کمک کند.

وی بیان کرد: ما در کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر آبادان و همچنین مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی شورای اسلامی این شهر، آمادگی داریم تا در زمینه تشکیل شورای سرمایه گذاری پیش قدم باشیم.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی شورای اسلامی شهر آبادان توضیح داد: اداره صنعت، معدن و تجارت، رئیس شهرک صنعتی، اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی آبادان، اداره بنادر و دریانوردی آبادان، اداره گمرک آبادان، کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر آبادان، اداره جهاد کشاورزی آبادان و همچنین اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آبادان از جمله اعضای تشکیل دهنده شورای سرمایه گذاری هستند.

جنامی با اشاره به سازمان منطقه آزاد اروند توضیح داد: با توجه به اینکه سازمان منطقه آزاد اروند باید رویکردی بین المللی داشته باشد، تشکیل شورای سرمایه گذاری در آبادان می تواند نقش مهمی در جذب و افزایش سرمایه گذاری ایفا کند و این سازمان را به یکی از قطب های مهم اقتصادی در حوزه خلیج فارس تبدیل کند.

عضو شورای سرمایه گذاری شهرداری آبادان در پایان اضافه کرد: امید است با تشکیل شورای سرمایه گذاری آبادان گام های رشد و توسعه اقتصادی در این منطقه با سرعت چشمگیری برداشته شود.
مرجع / مـهـر
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
0
0
باسلام
در رابطه با شورای سرمایه گذاری
ضمن تشکر از آقای جنامی باید خدمت ایشان عرض کنم که شورای سرمایه گذاری باید از طرف مردم و بوسیله مردم تشکیل شود سرمایه گذار خارجی و یا حتی خارج از شهرستان آبادان ممکن است باعث توسعه اقتصادی گردد ولی باعث رفاه مردم شهرستان نخواهد شد نمونه آن همین پالایشگاه که بجز آلودگی هیچگونه فایده ای برای شهر نداشته و علت آنست که در اختیار نیروهای دلسوز بومی قرار ندارد و همین سبب شده در جذب نیروی غیر بومی ناموفق عمل کند و نمونه دیگر همین واردات خودرو اروندی که فقط عده ای افراد مایه دار که اکثرا غیربومی هستند مستفید شدند و ارمغان مردم منطقه منت بود و گرانی. ما در آبادان هم نیروی کار داریم هم فکر داریم و هم سرمایه، سرمایه های اندک مردم که در بانک پس انداز شده و به سودهای 10 تا 20 درصدی دلخوش کرده ایم. فقط آنچه کم داریم باور ما میتوانیم است و آنچه لازم تشکیل چیزی شبیه بورس است تا با تشویق مردم سرمایه های اندک را جذب و با تشکیل سرمایه کلان در منطقه سرمایه گذاری کنیم تا هم اقتصاد توسعه یابد و هم مردم منتفع شوند تشکیل شورای سرمایه گذاری با مشارکت ادارجات دولتی و کنار زدن مردم نه تنها در آبادان بلکه در تمام نقاط کشور راه به جایی نخواهد برد، کافیست به رتبه جهانی ایران در فساد ادارای و مالی بندازید تا متوجه شوید، و گرنه نیازی اصل 44 نداشتیم
:
:
:
آخرین اخبار