تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۸۴۸۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ارتش از شمالغرب تا جنوب آماده میزبانی از راهیان نور است
جانشین قرارگاه مرکزی راهیان نور ارتش گفت:یادمان‌های ارتش، پذیرای تعداد زیادی از زائرین راهیان نور خواهند بود.

امیر سرتیپ دوم ابراهیم گلفام با بیان این که یادمان‌های دفاع مقدس پذیرای تعداد زیادی از زائرین راهیان نور است، گفت: دفاع مقدس باعث شد ریشه انقلاب مستحکم شده و تهدید جنگ به فرصت تبدیل شود و راهیان نور در این زمینه نسل سوم و چهارم انقلاب که دوران دفاع مقدس را درک نکردند با بزرگترین حماسه‌آفرینی قرن آشنا می‌کند.

وی افزود: راهیان نور نسل سوم و چهارم انقلاب که دوران دفاع مقدس را درک نکردند با بزرگترین حماسه آفرینی قرن آشنا می‌کند.

سرتیپ گلفام با اشاره به فرمایش فرمانده معظم کل قوا که می فرمایند "تاریخ جنگ نباید به فراموشی سپرده شود"، افزود: راهیان نور قدمی در جهت اجرایی کردن تدبیر مقام معظم رهبر است و ما سعی می‌کنیم از طریق این حرکت فرهنگی، دفاع مقدس و تجارب هشت ساله آن را به نسل‌های بعد از خودمان منتقل کنیم.

وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران در راهیان نور سال جاری، یادمان‌هایی را از شمال غرب تا جنوب کشور آماده کرده تا میزبان زائرین مناطق دفاع مقدس باشد.

سرتیپ گلفام در ادامه به بهره‌برداری ارتش از برخی یادمان‌های دفاع مقدس پرداخت و گفت: در منطقه شمال غرب کشور ما "یادمان تمرچین" را برپا کرده‌ایم. در منطقه غرب کشور نیز "یادمان شهید شیرودی" را در منطقه سرپل ذهاب داریم که از یادمان‌های خوب و پر بازدید ارتش است که امسال مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی در ادامه گفت: یکی دیگر از یادمان‌های ما در منطقه غرب کشور، "پادگان ابوذر" است که گویای بخشی از تاریخ پرافتخار دفاع مقدس برای ارتش است به نحوی که در روزهای ابتدایی جنگ تحمیلی این پادگان نقش بسیار مهمی در مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن بعثی داشت.

سرتیپ گلفام در ادامه به یکی دیگر از یادمان‌های دفاع مقدس ارتش پرداخت و افزود: در منطقه غرب کشور و در ایلام، ما در منطقه شهادت شهید کشوری، "یادمان شهید کشوری" را ساخته و آن را برای پذیرایی از زائرین محترم راهیان نور آماده کرده‌ایم.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش در ادامه به "یادمان دهلاویه" اشاره کرد و گفت: یادمان دهلاویه در جنوب غرب استان خوزستان واقع شده است. درباره یادمان دهلاویه آنچه که شاید مردم ایران اسلامی نسبت به آن اطلاع نداشته باشند، علاوه بر شهادت شهید دکتر چمران، شهادت شهید سرگرد تکاور ایرج رستمی است که جانشین شهید چمران در جنگ‌های نامظم بود که این شهید نیز در همین منطقه به شهادت رسیده است.

سرتیپ گلفام گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در این یادمان پذیرای دهها هزار زائر بوده و راویان برتر دفاع مقدس خود را نیز در این مکان مستقر کرده است. همچنین نمایشگاه فرهنگی و نظامی را نیز در این یادمان برپا کرده است. همچنین امکانات خاصی مانند سامانه wifi نیز جهت بهره مندی زائرین از بانک اطلاعاتی دفاع مقدس ارتش در این یادمان برقرار شده است.

جانشین قرارگاه مرکزی راهیان نور آجا در ادامه به "یادمان چزابه" اشاره کرد و گفت: در این یادمان علاوه بر این که میزبان شهدای گمنام هستیم، نمایشگاه گویا سازی دفاع مقدس را با استفاده از سنگرهای دفاع مقدس رزمندگان اسلام که دست نخورده باقی مانده اند و میادین مینی که پاکسازی کرده ایم اما به همان شکل هستند؛ برپا کرده ایم.

وی همچنین به "یادمان شهدای رمضان" در منطقه جنوب خوزستان که به "یادمان پاسگاه زید" معروف است، "یادمان و نمایشگاه آب تیمور"، "ایستگاه‌های فرهنگی در مدخل شهر اندیمشک"، "پایگاه چهارم شکاری دزفول"، "پادگان دژ خرمشهر" و "پایگاه دریایی خرمشهر"، اشاره کرد و گفت: در هر یک از این یادمان‌ها و نمایشگاه‌ها، ارتش جمهوری اسلامی ایران برنامه های فرهنگی برای زائرین فراهم کرده است.

سرتیپ گلفام به "یادمان قرارگاه عملیاتی شهید سپهبد صیاد شیرازی" نیز اشاره کرد و گفت: این یادمان که در منطقه میشداغ قرار دارد قرارگاه عملیاتی نیروی زمینی بوده که شهید صیاد شیرازی از این مکان جنگ را اداره می کرده است. لذا ما در این یادمان امکانات خاصی را فراهم کرده ایم به نحوی که زائرین یک شب را در این یادمان و در سنگرهای دوران دفاع مقدس که البته بازسازی شده اند می گذرانند تا بیشتر با حال و هوای دفاع مقدس آشنا شوند.

وی در پایان به همکاری خوب سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: امسال با همکاری این دو نهاد، انتقال تجارب دفاع مقدس به نحو بهتر و شایسته‌تری در قالب راهیان نور انجام می‌شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار