تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۸۴۸۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ارائه خدمات پزشکی به 2500 مسافر نوروزی خوزستان
خوزنیوز: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان از اجرای طرح داوطلب یار امداد و نجات با همکاری پزشکان و پیراپزشکان داوطلب خبر داد.

به گزارش خوزنیوز؛ علی خدادادی با اشاره به آغاز موج اول سفرهای نوروزی اظهار کرد: داوطلب یار امداد و نجات در کنار طرح‌های نیابت، فرشتگان رحمت و مروجین سلامت یکی از چهار طرح مهم سازمان داوطلبان در ایام نوروز امسال است در استان خوزستان نیز به مرحله اجرا گذاشته شده است.

وی با اشاره به بهره‌گیری از توان و ظرفیت‌های قشرهای مختلف در اجرای طرح‌های انسان دوستانه گفت: این پزشکان و پیراپزشکان در قالب طرح ملی "داوطلب یار امداد و نجات" در کنار امدادگران و نجاتگران هلال احمر به مصدومین احتمالی حوادث جاده‌ای امدادرسانی خواهند کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان اینکه تاکنون بیش از 35 پزشک و پیراپزشک در اجرای این طرح همکاری داشته اند، افزود: از آغاز طرح ملی داوطلب یار امداد و نجات در استان 2548 نفر از خدمات پزشکی و پیراپزشکی جمعیت بهره مند شده اند که این خدمات توسط پزشکان عمومی و متخصص و پیراپرشکان داوطلب ارائه شده است.

خدادادی با اشاره به استفاده بهینه از ظرفیت پایگاه‌های امدادی ابراز امیدواری کرد: با هماهنگی و همکاری بین پزشکان و پیراپزشکان داوطلب و امدادگران و نجاتگران هلال احمر، شاهد افزایش کیفیت در خدمت‌رسانی به مسافرین نوروزی باشیم.

بهره مندی بیش 27 هزار نفر مسافر از خدمات راهنمای مسافرین نوروزی در خوزستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمرخوزستان همچنین گفت: از آغاز طرح‌ ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی هلال احمر از ۲7 اسفند سال گذشته تاکنون بیش 27 هزار نفر از مسافران، ازخدمات پست های ثابت و سیار  این جمعیت در این استان بهره مند شده اند.

خدادادی اظهار کرد: از این تعداد بیش از 8 هزار نفر برای اقامه نماز به خیمه‌های نماز مراجعه کرده، 7 هزار نفر از خدمات ایستگاه‌های سلامت بهره‌مند شده‌اند و بیش از 8 هزار کودک و نوجوان از خدمات فرهنگی فضاهای دوستدار کودک و نوجوان استفاده کرده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان افزود: در طرح راهنمای مسافرین نوروزی تاکنون، یک هزارنفر از اعضای سازمان جوانان جمعیت هلال احمر مشارکت داشته اند که 700 نفر در پست های ثابت، سیار وطرح سحاب به ارائه خدمت به مسافرین پرداخته اند.

وی به توزیع 25 هزار عدد نقشه ایران، استان و شهرستان ها در بین مسافرین اشاره کرد و گفت: بیش از 37 هزار قلم از انواع اقلام فرهنگی، امدادی از قبیل کتابچه، دعای سفر و برشورهای آمورشی نیز در بین مراجعه کنندگان به پایگاه های راهنمای مسافران نوروزی توزیع شده است.
:
:
:
آخرین اخبار