تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۸۴۸۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سردار مومنی خبرداد:
ثبت ۱۳۵ میلیون تردد خودرو توسط دوربین های پلیس
رئیس پلیس راهور ناجا در بازدید از استان سمنان از ثبث ۱۳۵ میلیون تردد خودرو توسط دوربین های جاده ای نیروی انتظامی از ابتدای طرح انتظامی - ترافیكی نوروز ۹۴ در كشور خبر داد.

سردار "اسكندر مومنی" در بازدید از پاسگاه پلیس راه گرمسار - تهران در استان سمنان گفت: به طور میانگین هر خودرو در طول سفر ۹ بار توسط دوربین های كنترل سرعت مستقر در جاده ها رصد شده است.

وی افزود: در طول زمان اجرای این طرح كه از بیست و پنجم اسفند سال گذشته تاكنون، هشت درصد رانندگان ثبت تخلف داشته اند و ۹۲ درصد رانندگان با رعایت قانون به مسافرت نوروزی خود پرداخته اند.

وی با اشاره به وجود ۲۰۰ هزار كیلومتر جاده در كشور، ادامه داد: مسیر اصلی تهران -مشهد با مسافت ۹۰۰ كیلومتر، نیم درصد از كل جاده های كشور است.

مومنی تصریح كرد: ۴۲ درصد از كل سوانح رانندگی در كشور در زمان اجرای طرح انتظامی- ترافیكی نوروز ۹۴ واژگونی بوده است ولی در محور تهران به مشهد ۹۳ درصد از كل سوانح واژگونی خودروهاست.

وی تاكید كرد: محور تهران-مشهد كه بخش مهمی از آن از استان سمنان عبور می كند، ۱۶ درصد از واژگونی خودروهای كل كشور را به خود اختصاص داده است.

وی كویری و یكنواخت بودن این مسیر و كمبود استراحتگاه برای توقف مسافران را علتی برای خستگی و خواب آلودگی و در نتیجه ناتوانی رانندگان در كنترل وسیله نقلیه و واژگونی خودروها عنوان كرد.

سردار مومنی با اشاره به موج بازگشت از دور اول مسافرت های نوروزی، از هموطنان خواست بازگشت از سفر خود را به روز جمعه هفتم فروردین موكول نكنند و از امروز برای بازگشت برنامه ریزی كنند تا جاده ها با ترافیك سنگین مواجه نشود.

وی ادامه داد: در حال حاضر محورهای منتهی به استان های شمالی كشور، استان های خراسان رضوی، فارس، اصفهان، قم، هرمزگان و خوزستان دارای ترافیك پرحجم اما روان هستند و ترافیك محورهای شمالی كشور گاهی سنگین و نیمه سنگین می شود.

وی با بیان اینكه ساعات پنج تا هفت و ۱۲ تا ۱۶ روز ساعات استراحت است، از رانندگان خواست در این ساعات بیشتر به استراحت بپردازند و از رانندگی بیش از هفت تا هشت ساعت در روز خودداری كنند.

رئیس پلیس راهور ناجا از پاسگاه پلیس راه گرمسار با حضور نیروی های انتطامی، امدادی، اورژانس و راهداری بازدید كرد.

در زمان طرح انتظامی - ترافیكی نوروز ۹۴ در جاده های استان سمنان تردد ۹۵۳ هزار خودرو به ثبت رسیده است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار