تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۸۴۸۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کیانی:
بارندگی 102 میلیارد تومان به شهر لالی خسارت وارد کرد
فرماندار لالی گفت: بارندگی شدید در لالی بیش از 102 میلیارد تومان خسارت به این شهر وارد کرده است.

خسرو کیانی شاوندی اظهار کرد: در هفته اخیر بارندگی های بسیار شدیدی در شهر لالی داشتیم. متاسفانه این بارندگی ها به تاسیسات آب شهری و روستایی، زیرساخت های جاده ای، کشاورزی و تاسیسات برقی خسارت های فراوانی را وارد کرده است.

وی افزود: برآورد خسارت های وارد شده به این شهر هنوز به صورت کامل انجام نشده است. اما پیش بینی فرمانداری برای خسارت های وارد شده در تمامی بخش ها بیش از ۱۰۲ میلیارد تومان است.

فرماندار لالی تصریح کرد: بارندگی شدید در لالی باعث راه افتادن سیل در این شهر شد. سیل موتورهای آب را کامل از بین برد اما موتورهای جدید تهیه و جایگزین شده و خسارت را کامل جبران کردند. البته جبران برخی خسارت ها به ویژه در بخش کشاورزی و راه های روستایی در کوتاه مدت ممکن نیست.

کیانی شاوندی یادآور شد: شهر لالی از دوم فروردین تا چهارم حدود ۴۸ ساعت شاهد جاری شدن سیل بود. این سیل هم محورهای جاده ای اصلی و هم فرعی و روستایی را تخریب کرد. در بخش توزیع آب شرب شهری و روستایی با مشکلاتی مواجه شدیم که این مشکلات تا حدود زیادی حل شده و آب شهروندان و روستاییان تامین شده است.

وی عنوان کرد: تعداد زیادی از پایه های چراغ برق شهر بر اثر سیل سقوط کرده و مدتی هم قطعی برق داشتیم. اما خوشختانه با تلاش فراوان و همه جانبه برق شهروندان و روستایی ها همه تامین شده است.

فرماندار لالی بیان کرد: بسیاری از پل های ارتباطی عشایری ها و روستایی های و حتی شهری تخریب شدند. در حال حاضر راه هایی را برای جایگزینی این پل ها در نظر گرفته ایم و تا زمان بازسازی کامل پل ها باید از این راه ها استفاده کرد.

کیانی شاوندی تاکید کرد: متاسفانه در بخش کشاورزی تاسیسات آبیاری تحت فشار بین ۸۰ تا ۹۰ درصد تخریب شدند. بسیاری از باغ ها و درخت ها نیز تخریب شد. موتور پمپ های آبیاری کشاورزان و باغداران و حتی گوسفندان زیادی را آب برد.

وی گفت: روز دوم فروردین که سیل در شهر جاری شد بارندگی حدود ۱۳۰ میلی متر گزارش شده بود. بیشترین بارندگی های اخیر خوزستان متعلق به شهر لالی است. خوشبختانه در حال حاضر وضعیت شهر به حالت عادی برگشته است.
مرجع / مـهـر
برچسب ها: فرماندار لالی ، لالی
:
:
:
آخرین اخبار