تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۸۴۸۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حزب «الوحدوی الناصری» تجاوز عربستان به یمن را محکوم کرد
رهبران حزب «الوحدوی الناصری» یمن ضمن محکوم کردن تجاوز عربستان به کشورشان اعلام کردند که در کنار ارتش، نیروهای امنیتی و کمیته‌های مردمی از وحدت و امنیت یمن حمایت می‌کنند.
 
شماری از رهبران و شخصیت‌های برجسته حزب «الوحدوی الناصری» یمن تجاوز عربستان سعودی به کشورشان را محکوم کردند.

بر اساس این گزارش، این رهبران با صدور بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن به خبرگزاری رسمی یمن «سبأ» رسید، اعلام کردند که با اقدام برخی از رهبران این حزب که در حال حاضر در ریاض به سر می‌برند مبنی بر حمایت از تجاوز و دخالت عربستان در یمن مخالفند.

در این بیانیه آمده است: ای آزادگان جهان، ملت عربی ما در یمن، امروز با دشوارترین مرحله در تاریخ خود مواجه است و اکنون در معرض یک تجاوز خارجی و حملات هوایی عربستان سعودی و برخی کشورهای حاشیه خلیج [فارس] قرار گرفته است. از سوی دیگر برخی حملات تروریستی با حمایت برخی دستگاه‌های جاسوسی بین‌المللی و منطقه‌ای از طریق داعش و القاعده و گروه‌های جنایتکار در یمن در حال انجام است که هم وطن و هم مردم ما را هدف قرار می‌دهد.

در این بیانیه بر ضرورت توجه به استقلال ملی در یمن و رد تجاوز عربستان و سایر کشورهای همپیمان او تاکید شده و این تجاوز نوعی دخالت خارجی و اعلام خصومت علیه ملت  یمن تلقی شده که در چارچوب توطئه امپریالیستی و ارتجاعی عربی در حال انجام است.

در ادامه این بیانیه از تمام گروه‌های سیاسی گفت‌وگو کننده در صنعا خواسته شده تا هرچه سریعتر به توافق سیاسی همه‌جانبه‌ای برای حل بحران سیاسی در یمن دست یابند و قوانین اساسی مربوط به انتخابات ، تدوین قانون اساسی جدید، همه پرسی برای آن و انتخابات ریاست‌جمهوری را وضع کنند.

در یکی از بندهای این بیانیه اعلام شده که این حزب در کنار ارتش، نیروهای امنیتی و کمیته‌های مردمی برای دفاع از وحدت و امنیت یمن خواهد ماند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار