تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۰
کد خبر: ۸۴۸۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عربستان بمباران موشکی یمن را آغاز کرد/ دست‌کم ۲۰ نفر در این بمباران شهید شدند
عربستان از مناطق مرزی، استان صعده در شمال یمن را با موشک و توپ بمباران کرد و بر اساس گزارش‌ها تاکنون دست‌کم ۲۰ غیر شهروند یمنی کشته شده‌اند.

عربستان از مناطق مرزی، استان صعده در شمال یمن را با موشک و توپ بمباران کرد.
بر اساس این گزارش، عربستان در این بمباران‌ها مناطق شدا، رازح و کتاف در صعده را هدف قرار داد.
خبرنگار المیادین خبر داد که بمباران‌های عربستان مناطق مسکونی در صعده را هدف قرار داده و بر اساس توافقات با یمن، هیچ‌گونه پایگاه نظامی در استان صعده وجود ندارد.
المیادین اعلام کرد که عربستان در این بمباران‌ها که مناطق مسکونی را هدف قرار داده دست‌کم 20 نفر کشته شدند.
عربستان سعودی روز گذشته (6 فروردین) با همکاری آمریکا، مصر، بحرین، امارات، قطر و کویت حملات خود به یمن را آغاز کرد. این عملیات که با پشتیبانی و چراغ سبز آمریکا آغاز شده "طوفان اراده" نامیده شده است.
خبرنگار خبرگزاری روسی اسپوتنیک که در یمن به سر می‌برد، می‌گوید در جریان این حملات هوایی تاکنون [تا روز گذشته] 65 نفر از شهروندان یمنی شهید شده‌اند.
در همین حال خبرنگار شبکه خبری "العالم" گزارش داده است که کمیته‌های مردمی یمن و انصار الله وارد بیش از 35 روستای مرزی عربستان شده‌اند.
این شبکه خبری گزارش داده است که مرز میان یمن و عربستان در استان صعده متشنج بوده و هواپیماهای عربستان به‌طور گسترده بر فراز مناطق مرزی کوهستانی یمن به‌ویژه "رازح" و "خولان" سرگرم پروازند.
5 کشور حاشیه خلیج فارس شامل عربستان سعودی، بحرین، قطر، کویت و امارات در جنگ علیه یمن شرکت کرده‌اند. علاوه بر کشورهای مذکور، مغرب، سودان، اردن و مصر نیز در جنگ علیه یمن به عربستان پیوسته‌اند. این در حالی است که پاکستان نیز از آمادگی خود برای مشارکت در این جنگ خبر داده است.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار